مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش رهنان از تولید 1350 تن گوشت قرمز و 250 تن گوشت سفید درغرب شهرستان اصفهان خبر داد .

 عبد الرسول اطریشی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: سالانه 120هزار قطعه مرغ گوشتی نیز در این منطقه پرورش می یابد.
وی اظهارداشت:260 واحد گاوداری سنتی با هفت هزار راس گاو و گوساله و 68 واحد پرورش گوسفند با شش هزار راس گوسفند در بخش رهنان فعالند.
به گفته وی، سالانه 130 تن عسل در این منطقه تولید و به بازار عرضه می شود.
وی همچنین از فعالیت 26 واحد پرورش اسب در این بخش خبر داد و گفت: در این واحد ها حدود 200 راس اسب وجود دارد.
مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش رهنان شهرستان اصفهان همچنین گفت:برای بهینه سازی مصرف آب در سال گذشته حدود 20 هزار متر لوله گذاری انجام شده است.
وی افزود: در زمین هایی زراعی بزرگ و یکدست طرح های آبیاری تحت فشار انجام شده است.
اطریشی با اشاره به کاهش سطح آب چاه ها، ساخت استخرهای ذخیره آب را الزامی دانست و اظهارداشت:10 باب استخر در غرب شهرستان اصفهان احداث شده است.
به گفته وی، 220 متر کانال کشی اصلی در اراضی کشاورزی وشش کیلومتر جاده بین مزارع، احداث شده است.
مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش رهنان شهرستان اصفهان تصریح کرد: بیش از یکهزار و 187 تن محصولات کشاورزی سالیانه از این منطقه تولید و وارد بازار می شود.
وی گفت: 180 هکتار از اراضی این منطقه به کاشت برنج، 110 هکتار سیب زمینی، 180 هکتار به کاشت دانه های روغنی، 36 هکتار چغندر قند، 270 هکتار ذرت علوفه ای و 350 هکتار به کاشت سبزیجات غده ای اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه غرب شهرستان اصفهان تنها منطقه ای است که در آن تنباکو کشت می شود، گفت: 23 هکتار از اراضی این منطقه به کشت تنباکو اختصاص پیدا کرده است./س

برچسب ها: اصفهان ، تولید ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.