رئيس پليس راهور خراسان رضوي از اجراي طرح كنترل ترافيكي ويژه بازگشايي مدارس از اول مهر ماه خبر داد و گفت: با رانندگان متخلف به طور قطع برخورد مي شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حميدرضا جعفري" رئيس پليس راهور خراسان رضوي در نشست مطبوعاتي در خصوص طرح بازگشايي مدارس گفت: هرساله با بازگشايي مدارس حجم بالايي از ترافيك در معابر سطح شهر مشهد با سرويس مدارس بوجود مي آيد كه كنترل اين وسايل و روان سازي ترافيك در ايمني دانش آموزان تاثيرگذار خواهد بود در همين راستا از اول مهر ماه با استقرار نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي در جلوي مدارس اين طرح با هدف تسهيل در عبور و مرور خصوصاً تردد دانش آموزان اجرايي مي شود. 
وي با اشاره به جلسات هماهنگي طرح بازگشايي مدارس در سال تحصيلي جديد  با آموزش و پرورش ،شهرداري، سازمان تاكسيراني گفت: با ههماهنگي به عمل امده 7هزار خودرو در مشهد كار سرويس دهي مدارس را هم زمان با آغاز سال تحصيلي جديد انجام مي دهند كه از تعداد رانندگان 2 هزار خودرو مربوط به بانوان است. 
جعفري گفت:در سرويس دهي به دانش آموزان مدل خودروها براي پليس اولويت نيست و چيزي كه مهم است ايمني وسايل نقليه است و خودروهاي كه سرويس دهي را انجام مي دهند بايد برگ معاينه فني و برچسب مربوط به سرويس مدارس داشته باشند و در سرويسها از ظرفيت استاندارد استفاده كنند در غير اينصورت با رانندگان متخلف با جديت برخورد خواهد شد. 
سرهنگ جعفري تصريح كرد: بزرگترين مشكل در ترافيك روزهاي ابتدايي مهر است، در اين ايام دانش آموزان آدرس مدارس دقيق نمي دانند و والدين معمولاً فرزندانشان را باخودروي شخصي به مدرسه مي برند كه اين امر منجر به ترافيك در جلو مدارس مي شود  لذا از والدين تقاضا مي شود در اين روزها از توقف غيرمجاز و سد معبر در جلوي مراكز آموزشي خودداري كنند و شهروندان نيز با استفاده از وسايل نقليه عمومي براي رفت و آمد در كاهش ترافيك در اين چند روز پليس را ياري كنند.
رئيس پليس راهور خراسان رضوي در ادامه در جمع خبرنگاران با اشاره به كاهش 15 درصدي تلفات در 5 ماه ابتداي سال 91 گفت: اميدواريم همانند سال گذشته كه استان رتبه اول كاهش فوتي ها را داشت اين روند در سال 91 ادامه داشته باشد.
وي در اين نشست مطبوعاتي اظهار داشت:والدين همچون آينه اي براي فرزندان، هر آنچه انجام دهند در ذهن فرزندان قالب بندي مي شود و فرزندان از والدين الگو مي گيرند در هيمن راستا والدين با رعايت قوانين و مقررات الگوي خوبي براي فرزندانشان هستند.
در ادامه اين نشست مطبوعاتي سرهنگ "اسماعيلي" رئيس پليس راهور مشهد گفت: كليه كاركنان پايور و وظيفه راهور مشهد در روزهاي بازگشايي مدارس بويژه هفته اول در جلوي مدارس مستقر خواهند بود و هفته هاي بعدي نيز تيم هاي موتوري پليس راهور، مدارس حاشيه جاده ها را پوشش خواهند داد و با متخلفان در اين مدت به شدت برخورد خواهد شد.
وي درباره محدوديت هاي ترافيكي روز 31 شهريور همزمان با مراسم رژه نيروهاي مسلح گفت: تمام مسيرهاي منتهي به ميدان 15 خرداد در اين روز با محدوديت ترافيكي روبرو هستند./ف

برچسب ها: رانندگان ، متخلف ، برخورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار