گزارش تکان‌دهنده سازمان ديدبان زندان‌هاي انگليس حاکي از آن است که در سال گذشته ميلادي، حدود 230 زنداني در انگليس در پشت ميله‌هاي زندان از دنيا رفته‌اند که در نوع خود، رکوردي جديد در اين کشور به حساب مي آيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  راشا تودي،تحقيقات و آمار نشان مي دهد  شمار مرگ و مير زندانيان در انگليس به رکوردي جديد رسيده است.
" پالي بويکو "، خبرنگار اين شبکه طي گزارش از لندن گفت: اين بالاترين شمار مرگ و مير در زندان هاي انگليس در تاريخ معاصر اين کشور است. فقط در سال گذشته، 71 زنداني در انگليس خودکشي کرده‌، که اکثراً از روش حلق‌آويز براي گرفتن جان خود استفاده کرده‌اند. هولناکتر آن است که در ميان اين افراد، سه نوجوان که در بازداشتگاه بسر مي‌بردند ديده مي‌شوند که آنان نيز با خودکشي از دنيا رفته‌اند.
سازمان ديده‌بان زندان‌هاي انگليس اعلام کرد، بقيه مرگ‌ها به علل طبيعي و پيرشدن زندانيان بوده است. اين در حالي است که منتقدان مي‌گويند، بسياري از اين به اصطلاح مرگ و ميرهاي طبيعي، در حقيقت کاملاً قابل پيشگيري بوده، اما خدمات مناسب درماني به محبوسان در انگليس ارائه نمي شود.
گروه هاي طرفدار ايجاد اصلاحات در سامانه زندان‌هاي انگليس مي‌گويند، متأسفانه دولت انگليس صرفاً بر موضوع صرفه‌جويي در بودجه زندان‌هاي اين کشور متمرکز شده و علاقه چنداني به نجات جان زندانيانِ بيمار يا معلول از خود نشان نمي دهد.
همچنين مشخص شده که دو سوم از زندان‌هاي انگليس از شلوغي بيش از حد رنج مي‌برند. مزيد بر علت اين که بازرس ارشد زندان‌هاي انگليس خودش اذعان کرده که، من صحنه‌هاي آنچنان دلخراشي در زندان هاي انگليس ديده‌ام که شب‌ها خوابم نمي‌برد. وي افزود، دولت انگليس از شرايط بسيار بدِ زندان‌ها، بخصوص زندان‌هاي زنانِ اين کشور، بايد از شدت ترس، مبهوت شود و شرمسار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار