مدیر مرکز فن آوری و انرژی های تجدید پذیرجهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از شروع طراحی شارژ کنترلرهای توربینهای بادی در مقیاس کوچک در آینده نزدیک خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، توحید لطفی با اشاره به طراحی این شارژ کنترلرها گفت: هزینه های بالای استفاده از نیروگاه های بادی و خورشیدی عاملی برای یافتن راه حلهایی برای کاهش قیمت تمام شده این نوع نیروگاه ها بود.

وی افزود: با توجه به نیاز سنجیهای صورت گرفته و امکانات موجود طراحی و ساخت توربینهای بادی کوچک در مقیاس توان خروجی چند صد وات تا چند کیلو وات در دستور کار گروه قرار گرفت.

لطفی با تاکید بر اقدامات انجام شده خاطرنشان ساخت: طراحی شارژ کنترلر توربینهای بادی کوچک (مقیاس چند صد وات تا چند کیلو وات) برای بخش بر ق گروه هدف گذاری شده و طراحی برد نمونه برای توربین بادی 400 وات انجام گرفته است.

وی کنترل قدرت تلفیق مبدل AC/DC و DC/DC را که باعث کاهش توان مصرفی مدار قدرت میشود، اجرای الگوریتم MPPT(Maximum Power Point Tracking) بدون توجه به سیستم ژنراتور توربین را از مزایای اصلی این طرح برشمرد و افزود: الگوریتم MPPT در اکثر توربینهای بادی با توجه به مشخصات ژنراتور توربین که در دسترس می¬باشد اجرا می¬شود، ولی در سیستم طراحی شده ولتاژ و جریان خروجی اندازه¬گیری شده و بعد از محاسبۀ توان خروجی، الگوریتم مورد نظر سعی در بهبود این پارامتر را دارد.

مدیر مرکز فن آوری و انرژی های تجدید پذیردر پایان گفت: از دیگر اهداف گروه طراحی شارژ کنترلرهای پنلهای خورشیدی با جریان خروجی 30 و 60 آمپر می باشد که برای استخراج بیشترین توان در این شارژ کنترلرها نیز باید الگوریتم MPPT اجرا شودو بخش الکترونیک قدرت این شارز کنترلرها فقط شامل مبدا DC/DC می باشد که در آیندۀ نزدیک گروه، کار طراحی این شارژ کنترلرها را شروع خواهد کرد./س

 

برچسب ها: طراحی ، شارژ ، توربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.