به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک روانشناس گفت: بهتر است دانشآموزان قبل از گشایش رسمی مدارس با حضور در مدرسه خود و آشنایی با مدیر مدرسه و کلاس درس،خود را آماده ورود به این مکان کنند، چرا که این عمل در آرامش فکری و روحی آنها تأثیرگذار خواهد بود.
شریفی افزود: آشنایی با کتابها و مطالعه مختصری از آنها دانشآموزان را در جهت آمادگی لازم برای دریافت اطلاعات آماده میکند و باعث میشود با داشتن اطلاعات سطحی در زمان تدریس معلم به نحوه قابل قبولی رفتار کنند.
وی با بیان اینکه باید نسبت به بعضی مشکلات اجتماعی به موقع فکر شود،عنوان کرد: برای مقابله با افت تحصیلی دانشآموزان باید اتاق مطالعه مخصوص و برنامهریزی زمانی مناسب برای آنها مشخص شود.
این روانشناس تصریح کرد: والدین دانشآموزان از همان اوایل مدرسه باید ارتباطات خود را با مدیر و معلمان فرزند خود بیشتر کنند و نسبت به ارائه نظرات آنها در ارائه وضعیت تحصیلی فرزند خود به موقع واکنش نشان دهند.
شریفی با اشاره به اینکه آموزش مهارت زندگی یکی از ملزومات محصلین محقق میشود، خاطرنشان کرد: والدین میتوانند با استفاده از مشاوران و کارشناسان موجود در مدارس و یا در جامعه برای کنترل رفتار فرزندان خود از لحاظ اضطراب و کنترل خشم به سرعت اقدام کنند تا در زمان مطلوبی به فرزند خود کمک کرده باشند./س