استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه افزایش سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی، نیازمند تعامل بیشتر بانكهاست، گفت: ساختار بانكی، نیازمند تغییرات اساسی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی در نشست شورای گفت و گوی اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری افزود: با وجود برخورداری این استان از منابع مالی مناسب، این منابع بجا و بموقع توزیع نمی شود و اثرگذاری لازم را در تحرك اقتصادی ندارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ساختارهای بانكی باید به گونه ای تغییر یابد كه با ایجاد مؤسسات اقتصادی زیرمجموعه بانك ها، شراكت تیم نهادهای مالی در فعالیت های سرمایه گذاری افزایش یابد.

وی، تشكیل تیم كارشناسی و هیأتی متشكل از نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و جهادكشاورزی استان برای بررسی دلایل تأخیر در پرداخت اقساط بانك ها توسط صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان را خواستار شد.

عنابستانی همچنین بیان داشت: برای حل مشكل تأمین اعتبار و پرداخت اقساط بنگاه های زود بازده نیز می توان سقف بازپرداخت تسهیلات را با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت، از 8 سال، به 10 سال افزایش داد.

وی، در ادامه، با بیان اینكه تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی استان چهارمحال و بختیاری، از 500 واحد در سال 84، به یكهزار و 260 واحد افزایش یافته، افزود: كارهای خوبی در زمینه های صنعتی در استان درحال انجام است و مشكلات موجود نباید باعث ناامیدی مدیران شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: كشور در شرایط كنونی در معرض جنگ اقتصادی قرار گرفته و همانطور كه مدیران ارشد نظام، تفكر پبشرفت و توسعه دارند، مدیران استانی و شهرستانی نیز باید با محوریت این تفكر، برنامه ریزی و حركت كنند.

شورای گفت و گوی اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری، با حضور جمعی از مدیران عامل كارخانه ها، مدیركل امور اقتصاد و دارائی، و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در دفتر استاندار برگزار شد كه در این نشست، تعدادی از مدیران صنایع، مشكلات این واحدها در تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش را تشریح كردند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.