وزير اطلاع رساني سوريه روابط ايران و سوريه را راهبردي و در راستاي تامين منافع مردم منطقه توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الثوره، عمران الزعبي که در ميزگردي در دمشق با عنوان "بررسي راهکارهاي برون رفت از بحران سوريه" سخن مي گفت، افزود: برنامه هاي دشمنان ملتهاي منطقه در ايجاد جدايي ميان ايران و سوريه بي فايده است.

وي همچنين از اينکه دولت اردوغان روند دشمني عليه سوريه را پيش گرفته، ابراز تاسف کرد و گفت: با وجود اينکه دمشق در ده سال گذشته سقفي براي گسترش روابط دوجانبه قائل نبود و ترکيه از اين روند، منافع اقتصادي قابل توجهي به دست آورده بود، اما براي اردوغان مهم اين بود که به اربابانش در واشنگتن  گوش فرادهد و نقشه هاي آنان را عملي کند.

وي بحران اخير سوريه را يکي از نقشه هاي دشمنان و کشورهاي مستکبر براي ضربه زدن به روابط ايران و سوريه و در نتيجه متلاشي کردن محور مقاومت برشمرد و اظهارداشت: محور مقاومت از جايگاه مردمي برخوردار است و روابط تهران و دمشق ريشه تاريخي دارد و متکي به پيوندهاي اجتماعي و مذهبي مردم دو کشور است.
 
اين وزير سوريه در ادامه تاکيد کرد:کشورش با اقتدار، بحران کنوني را پشت سر خواهد گذاشت و با ادامه برنامه اصلاحات در زمينه هاي حقوقي، اداري، اقتصادي، و سياسي، پيامدهاي ناشي از بحران 18 ماهه را جبران خواهد کرد.

الزعبي با اشاره به ضرورت جلوگيري از دخالت هاي بيگانگان در امور داخلي سوريه و توقف خشونت بارديگر تاکيد کرد: از منظر دولت سوريه راه حل بحران در سوريه سياسي است و از طريق گفتگو ميان همه گروه ها و جريانهاي سياسي و اجتماعي در سوريه امکانپذير است.

وي در پايان، مقابله با گروه هاي مسلح تروريستي که به خاک سوريه نفوذ کرده و مردم را به قتل مي رسانند، اقدامي قانوني برشمرد که مبتني بر تعهدات دمشق در قبال اصل مبارزه با تروريسم در جهان است.
برچسب ها: الزعبی ، ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار