قم/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه؛

فقه و اجتهاد قدرت پاسخگویی به هر شبهه و مسأله جدید را دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: ارزش دین،‌ فقه و اجتهاد به این است که قدرت پاسخگویی به هر مساله جدیدی را در هر زمان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه قم با اشاره به اهانت عوامل استکبار به پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: در یک برهه زمانی برای تخریب دین و مقدسات، کتاب نوشته می شد اما امروز از طریق مراکز فیلم سازی دنیا ، پروژه تخریب دین دنبال می شود.

وی با بیان اینکه دشمنان برای از بین بردن دین به دنبال تقدس زدایی هستند، افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام یک موجود مقدس است و قداست ایشان به حدی است که کسی در حضور ایشان حق ندارد بلند صحبت کند.

وی با بیان این که امروزه دشمنان از طریق فیلم و ابزارهای هنری، مسایل اسلامی همچون بحث حجاب، عصمت انبیا، ارتداد و موضوعات دیگر را زیر سوال برده و درباره آن ها شبهه ایجاد می کنند، اظهار داشت: در همین قضیه فیلم موهن همه بویژه حوزه ، دانشگاه و رسانه ها باید هوشیار باشند و این طور فکر نکنند که حالا یک نفر در یک گوشه ای یک فیلمی ساخته و خیلی اهمیت ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل خاطرنشان کرد: در ماجرای سلمان رشدی ، امام خمینی (ره) محکم ایستادند و فتوای قتلش را صادر کردند؛ هر چند برخی ها پس از ارتحال امام می خواستند که این حکم از میان برداشته شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطر نشان کرد: البته کسی مخالف این نیست که درباره مباحثی چون حجاب، ارتداد، عصمت انبیا و موضوعات دیگر نشست های علمی برگزار شود بلکه این ها خوب است اما مساله آن است که ما باید نسبت به اسلام و دفاع از احکام اسلامی محکم و ثابت قدم باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل لنکرانی با بیان اینکه ، حجاب بر اساس آیات قرآنی، یک اصل دایمی و تغییر ناپذیر است گفت: این در حالی است که می بینیم چندین سال است درباره حجاب که یک امر ضروری است و قرآن بر آن تصریح دارد، شبهه برای زنان ایجاد می‌کنند که مثلا در قرآن نیامده که زن باید حجاب داشته باشد./س

برچسب ها: قم ، فاضل ، فقه ، پاسخگویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.