عشایر استان چهارمحال و بختیاری، کوچ پاییزه خود را به گرمسير خوزستان آغاز كردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:
مدیرکل امور عشاير استان چهارمحال و بختياري گفت:هفده هزار خانوار ع  شایر کوچ رو استان با جمعیتی افزون بر133هزار نفر با دارا بودن بیش از دو میلیون واحد دامی از مناطق ییلاقی ( سردسیر) به مناطق قشلاقی (گرمسیر)خوزستان کوچ را آغاز کردند.
خالد طاهری گفت: عشایر کوچنده استان از اقوام بختیاری، قشقایی، چهرازی، نصرآبادی و دهکردی متشکل از5 طایفه ، 44 زیر طایفه ، 32 تیره ، 2940 تش هستند، که پس از گذراندن دوره ییلاقی با عبور از ایل راه های عشایری با طی مسیر بیش از 800 کیلومتر به سمت مناطق قشلاق عشایری شهرستان های ایذه ، مسجد سلیمان ، لالی و اندیکاو در استان خوزستان کوچ را آغاز کرده اند.
طاهری گفت: عشایر استان چهارمحال و بختیاری به طور متوسط سالانه 25درصد گوشت قرمز، نه هزار تن شیر، هفت هزار و 600 تن پشم تولید می کنند.
وی با اشاره به تعویق ده روزه تقویم کوچ به دلیل کمبود علوفه در استان خوزستان، گفت: اداره کل امور عشایر استان با استقرار 120 فروشگاه توزیع ارزاق در ایل راه ها، کوچ عشایر را همراهی می کنند.
طاهري با اشاره تدابیر اندیشیده شده برای امنیت کوچ عشایر گفت: ماموران انتظامی تا استقرار عشایر در مناطق قشلاقی عشایر را همراهی خواهند کرد.
عشایر استان چهارمحال و بختیاری از ایلراههای بازفت، هزار چمه، چلو و شیمبار، دزپارت، تاراز و کوه سفید یه مناطق گرمسیری کوچ می کنند./س
برچسب ها: کوچ ، عشایر ، پاییزه ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.