کارشناسان ادله اي ارائه کرده اند که نشان مي دهد ممکن است آمريکا مسئول توليد سه ويروس جديد براي استفاده از آنها در عمليات جاسوسي و جنگ الکترونيک باشد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني الميادين ، "غدي غنطوس" خبرنگار الميادين در گزارشي تصويري به بررسي اين مسئله پرداخت و گفت: احتمال مي رود اين ادله ديدگاه هاي موجود را درباره اين که آمريکا از اينترنت براي تقويت منافع خود در خاورميانه به شکل گسترده استفاده مي کند، تقويت کند.
وي درادامه با اشاره به ارتباط آمريکا با استفاده از ويروس استاکس نت که در سال 2012 به برنامه هسته اي ايران حمله کرد و نيز ويروس فليم که در ماه مه گذشته کشف شد افزود: شرکت آمريکايي سايمنتک و شرکت روسي کاسپرسکي که در زمينه برنامه هاي ضد ويروس هاي کامپيوتري فعاليت مي کنند ادله اي ارائه کرده اند که نشان مي دهد ممکن است توليد کنندگان ويروس فليم سه ويروس ديگر توليد کرده باشند که هنوز فاش نشده اند. مسئولان امنيت ملي در غرب اعلام کردند آمريکا در توليد ويروس فليم نقش مهمي ايفا کرده است اما روزنامه واشنگتن پست نوشت اسرائيل نيز در توليد اين ويروس نقش داشته است.
در ادامه گزارش آمده است: منابع گذشته و کنوني در دولت آمريکا به دست داشتن آمريکا در توليد ويروس استاکس نت اذعان کرده اند. شرکت هاي کاسپرسکي و سايمنتک فاش کرده بودند بخشي از ويروس فليم تقريبا مطابق رمزي است که در سال دو هزار و نه در ويروس استاکس نت کشف شد. کارشناسان اين دو شرکت اعلام کردند ويروس فليم از طريق برنامه اي موسوم به «خبرهايي براي شما» فعال و اداره مي شود که گروهي متشکل از چهار برنامه نويس از سال دو هزار و شش توليد آن را آغاز کردند.
گزارشگر افزود: شرکت کاسپرسکي در گزارش خود اعلام کرد اين برنامه به گونه اي طراحي شده بود که به نظر مي رسيد برنامه اي براي اداره موضوعات در اينترنت است تا هدف اصلي آن پنهان نگه داشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار