رئيس پليس آگاهي استان كرمان از دستگيري كلاهبرداري سابقه‌دار معروف به جيمبو با 10 فقره كلاهبرداري، خبر داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ پور رضا قلي در اين باره گفت: ماموران پليس هنگام گشتزني در شهر كرمان به يك خودروي پرايد آبي رنگ ظنين شدند كه پس از استعلام مشخص شد اين خودرو سابقه توقيف توسط مراجع قضايي شهرستان مشهد را دارد.

وي افزود: پس از مشخص شدن موضوع، ماموران به خودروي مورد نظر دستور توقف دادند ولي راننده اقدام به فرار كرد.

وي عنوان كرد: ماموران انتظامي پس از تعقيب و گريز سرانجام موفق شدند خودرو را توقيف كرده و مرد راننده و زني را كه سرنشين آن بوده دستگير كنند.

وي گفت: شكستن تعدادي سيمكارت تلفن همراه توسط راننده خودرو شك ماموران را بيشتر كرد و دستگيرشدگان براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي منتقل شدند.

وي خاطرنشان كرد: در بررسي‌هاي بعدي و انگشت‌نگاري از متهم مشخص شد وي داراي سابقه كيفري در ارتباط با جعل و كلاهبرداري و آدم ربايي بوده و معروف به «جيمبو» است.

سرهنگ پوررضاقلي افزود: در تحقيقات معلوم شد اين كلاهبردار به اتفاق پسر عمويش كه از كاركنان شركتي يكي از بانك‌هاي كرمان بوده، به شهرستان سيرجان رفته و با شخصي به نام يدالله آشنا مي‌شوند.

وي گفت: در اين آشنايي، متهم خود را مهندس معدن و صاحب نفوذ در يك معدن معرفي كرده و از آنجا كه طعمه مورد نظرش داراي دو فرزند پسر فارغ‌التحصيل دانشگاهي و جوياي كار بوده، با وعده استخدام آنها در معدن، اعتماد او را جلب و از وي كلاهبرداري مي‌كنند.

رئيس پليس آگاهي كرمان بيان كرد: در ادامه، متهم با همدستي پسر عمويش با افتتاح حساب جاري، دسته چك دريافت كرده و علاوه برخريد يك دستگاه پرايد از خانمي در مشهد، در 10 مرحله از فروشگاه‌هاي لوازم خانگي، لپ‌تاپ، مبلمان، البسه، لوازم صوتي و تصويري، كيف و كفش، فرش و خريد بيش از 470 ميليون ريال كالا خريداري كرده كه فروشندگان به‌دليل بي‌‌محل بودن چك‌ها از متهمان شكايت كرده‌اند.

وي گفت: متهم ياد شده در مواجهه حضوري با تعدادي از شاكيان، از سوي آنها شناسايي شد و بناچار به جرم خود اعتراف كرد.

رئيس پليس آگاهي كرمان تصريح كرد: در اين عمليات دو متهم ديگر به نام‌هاي نادر و منصور از كارمندان بانك محل افتتاح حساب بانكي با اوراق جعلي، حسب دستور قضايي به اتهام مشاركت در جعل و تباني با متهم در امر كلاهبرداري دستگير و پرونده به دادسرا ارسال شد.
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، جیمبو ، اگاهی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار