با گسترش اعتراضات مردمی در خاورمیانه و حمله به سفارت خانه های آمریکا، علاقه مردم به اخبار انتخاباتی کمرنگ تر شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز تحقیقاتی Pew، مردم امریکا تحولات اخیر خاورمیانه را درپی اهانت به مقدسات اسلامی و حمله به سفارتخانه های این کشور در منطقه و کشته شدن سفیر و سه تن از کارکنان سفارت در لیبی، به جدیت دنبال می کنند. میت رامنی نامزد انتخاباتی جمهوری خواهان، بار دیگر از فرصت استفاده کرده و اداره امور را در این خصوص ضعیف برشمرده تا هم تحلیلی از اوضاع منطقه داشته باشد و هم رقیب دموکراتش را تضعیف کند.
در نگاه کلی موسسه تحقیقاتی Pew آمده است که حدود چهار نفر از هر ده آمریکایی (43 درصد)، اخبار مربوط به حمله به سفارت خانه های آمریکایی و کشته شدن سفیر این کشور را دنبال می کنند. حدود 45 درصد از مردم نظرات مثبتی را درباره کنترل اوباما بر اوضاع دارند و 36 درصد از اقدامات وی ناراضی هستند و او را در اداره امور ناتوان دیدند.
در مقابل تنها 26 درصد از کسانی که اخبار مربوط به ناآرامی های اخیر را دنبال می کنند؛ نظرات میت رامنی را قبول دارند و 48 درصد دیگر اوباما را در کنترل اوضاع مربوط به خاورمیانه تحسین می کنند.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده در مرکز مطالعاتی Pew، امروز جامعه آمریکا تب شنیدن اخبار اوضاع خاورمیانه را درپی پخش فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) دارد و به گونه ای است که اخبار کمپین انتخاباتی تاحدودی در میان مردم کمرنگ شده است. این درحالی است که با ادامه ابراز نارضایتی در میان مسلمانان، رامنی از فرصت استفاده کرده و اوضاع ناآرام خاورمیانه و عدم امنیت در سفارت خانه ها را مربوط به بی کفایتی اوباما دانست.
خاورمیانه همچنان در اعتراض به ساخت و پخش فیلم اهانت آمیز
موج اعتراضات به فیلم " بیگناهی مسلمانان"، فیلمی اهانت آمیز به پیامبر اسلام روز دوشنبه نیز در برخی از کشور‌های آسیایی و آفریقایی ادامه یافت.

 

 


در اندونزی، معترضان با پرتاب کوکتل مولوتوف، و سنگ با پلیس درگیر شدند و لاستیک‌ها را به آتش کشیدند.
در کراچی پاکستان تظاهرات کنندگان و شاخه دانشجویان حزب جماعت اسلامی سعی کردند تا به کنسولگری آمریکا برسند که با مقاومت پلیس روبرو شدند.
در خیابانهای کابل افغانستان نیز تظاهرات علیه فیلمی که پیامبر مسلمانان را چهره‌ای "زن باز، شیاد و دیوانه" به تصویر کشیده ادامه یافت.
وزارت امور مذاهب فلسطین در رام الله نیز تظاهراتی اعتراض آمیز با شرکت 300 چهره مذهبی سازمان داد.
آنان با خود پلاکارتهایی با این نوشته‌ها حمل می‌کردند "پدران و مادرانمان را فدای پیامبر می‌کنیم" و "جانمان فدای پیامبر".
موج اعتراضات ودرگیری‌ها پس از آنکه چکیدۀ فیلم "بیگناهی مسلمانان" به زبان عربی در یوتیوب منتشر شد، گسترده‌تر شده است.
گفتنی است، رسانه های غرب اعتراض مسلمانان را نشانه ای از خشونت القا می کنند و اهانت به پیامبر اسلام را دلیلی برای انجام این گونه اقدامات نمی دانند، درصورتی که فیلم پخش شده به قدری برای مسلمانان سخیف است که خشم مهار ناپذیری را برانگیخته  و به قیمت آسیب دیدن هرچه بیشتر محبوبیت آمریکا در سطح تمامی کشورهای جهان تمام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار