سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که محمد مرسی رئیس جمهور این کشور در دیدار با وزیر خارجه ایران روابط دوجانبه بین دو کشور و همکاری آینده را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع مصر، «یاسر علی» اظهار داشت که مرسی در دیدار با صالحی روابط دوجانبه بین دو کشور، همکاری آینده و تلاش‌های مصر در چارچوب کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه را بررسی کرد.

به گفته وی مرسی و صالحی همچنین مسائل اقتصادی و سیاسی و ایده‌های مطرح شده از سوی وزیران خارجه شرکت‌کننده در نشست حل بحران سوریه را مورد ارزیابی قرار دادند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر همچنین اظهار داشت: در این دیدار رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره، «محمد کامل عمرو» وزیر خارجه مصر و «عصام الحداد» معاون رئیس جمهور در امور همکاری بین‌المللی حضور داشتند.

وی افزود که مرسی پیش از این در دیدار با «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور ایران در تهران با وی درباره نظام سوریه گفت‌وگو کرده بود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر در ادامه اظهار داشت که مرسی برای طرف ایرانی بر ضرورت آماده‌سازی فضای حقیقی حل بحران سوریه و نیز آماده‌سازی زمینه دستیابی به بالاترین سطح روابط بین مصر و ایران تاکید کرد.
برچسب ها: مرسی ، تهران ، صالحی ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار