معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از احداث 15 بیمارستان جدید در کشور بر مبنای قوانین وزارت بهداشت و درمان و با جذب منابع غیردولتی در دانشگاه آزاد خبر داد.

ˈعلیرضا اسدیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن تعداد مراکز در حال احداث بیمارستانی دانشگاه آزاد را 10 بیمارستان عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی این بیمارستان ها ساخته شده و اینک در حال تجهیز امکانات می باشند.

وی تصریح کرد: در این چارچوب حدود 15 بیمارستان در سراسر کشور احداث می شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هزینه ساخت بیمارستان بر حسب واحد تخت محاسبه می شود گفت: بطور معمول هزینه ساخت بیمارستان 100 تا 150 میلیون ریال برای هر واحد تخت برآورد می‏شود که با عنایت به نوسانات بازار داخلی و بازار ارز (که بر واردات تجهیزات پزشکی از دیگر کشورها تاثیرگذار است)این هزینه متغیر است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از نظر برخورداری از امکانات و فضای فیزیکی، دانشگاهی جامع  و بسیار بزرگ در کشور محسوب می شود و با عنایت به نزدیکی به پایتخت، از نظر تامین هیات علمی به عنوان یکی از ارکان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بسیار غنی است.

اسدی با بیان اینکه برای ایجاد رشته های پزشکی نیازمند مصوبه های دانشگاه هستیم، افزود: همزمان با احداث بیمارستان 96 تختخوابهˈحضرت ابوالفضل العباس(ع) ˈرودهن پیگیری های لازم برای ایجاد رشته های علوم پزشکی (مامایی، دندانپزشکی، چشم پزشکی و پرستاری)در چارچوب تفاهم نامه های اولیه با وزارت بهداشت و درمان صورت می گیرد و اگر هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تامین شود، بهمن ماه سال 91 رشته های پزشکی این واحد راه اندازی می شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، از بومی سازی 85 درصدی جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: اگر این روند همچنان تدوام داشته باشد تا شش سال آینده بسیاری از مشکلات تغییر محل سکونت، هزینه های اضافی، معضلات غربت و دوری از خانوادۀ دانشجویان، خانواده ها و مسؤولان دانشگاه ها بر طرف می شود.

اسدی با اشاره به اینکه تحقق کامل بومی سازی نیازمند همکاری همه جانبه در راستای توسعه مراکز علمی است، گفت: خیران و سرمایه گذاران می توانند برای بومی سازی و کاهش مشکلات مبتلابه اجتماعی و فرهنگی ناشی از دوری فرزندان از خانواده ها، در احداث مراکز علمی در منطقه خود مشارکت کنند.

شایان ذکر است طی جلسه ای در دانشگاه آزاد واحد رودهن، بیمارستان 96 تخت خوابی این شهر تحت عنوان بیمارستانˈ حضرت ابوالفضل العباس(ع) ˈ نامگذاری شد. این بیمارستان که بزرگترین و مجهزترین بیمارستان شرق استان تهران محسوب می شود از بخش فوریت های پزشکی (اورژانس)، چهار تخصص کودکان، داخلی ، زنان و جراحی برخوردار است و متولی ساخت آن نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.