نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: باید با اعمال مدیریت صحیح و اصلاح سیاست ها، تورم را مهار کرد تا مانع تاثیرات مخرب بعدی در سایر عرصه ها شویم.

سید ˈمسعود میرکاظمیˈدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: برخی مشکلات موجود در اقتصاد کشور زائیده مسائل داخلی و برخی دیگر متاثر از مشکلات بیرونی و تحریم هاست.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز طی ایام گذشته افزود: وقتی دلار دولتی با نرخ هزار و 226 تومان عرضه می شد، عده ای مقادیر زیادی ارز در بازار آزاد به مبالغی بیش از هزار و 800 تومان فروختند و اینجا سؤال پیش می آید که آنان چگونه و با چه عنوان این ارزها را تهیه و در چه راهی هزینه کردند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسائل و مشکلات بازار ارز به وجود برخی اشکالات در سیاست های داخلی، سیاست های پولی، مالی و بانکی و نحوه اجرای آنها برمی گردد که تحریم ها نیز در این میان بر شدت آنها افزوده است.

وی گفت: متاسفانه برخی مشکلات را طوری عنوان می کنند که انگار تحریم ها ریشه و اساس همه معضلات است، در حالی که بطور قطع و یقین اینطور نیست.

میرکاظمی وجود تورم داخلی، سیاست های پولی و مالی، سیاست های قیمتی و برخی ضوابط، دستورالعملها، قوانین و نحوه اجرای آنها را در تعیین نرخ ارز مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: عده ای در جامعه نه به قصد توطئه بلکه به منظور حفظ سرمایه خود در شرایط تورمی اقدام به خرید سکه، ارز و . . . می کنند، اما بایستی سیاست ها به گونه ای باشد تا کسی اقبالی به این امر پیدا نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساسیت آفرینی اخیر غربی ها نسبت به مقوله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: تجربه حوادث سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشاندهنده آن است که هر گاه غربی ها نسبت به موضوعی حساسیت نشان داده اند، نظام اسلامی در آن مقوله به درستی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت آینده ایران تن دادن به اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: بایستی در این راستا نمایندگان مجلس قوانین خوب و متناسب تدوین و دولتمردان نیز با اجرای صحیح قوانین منویات رهبری را محقق کنند.

میرکاظمی ادامه داد: دشمنان هیچ گاه دست از سنگ اندازی بر سر مقاصد عالیه نظام برنخواهند داشت و نظام نیز از آرمان های بلند خود کوتاه نخواهد آمد، لذا تحریم ها همواره وجود خواهد داشت که بایستی با مقاومت در این عرصه به توفیق برسیم که سهل انگاری در آن هیچگاه قابل جبران نخواهد بود./س

برچسب ها: نوسنات ، داخلی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.