عضو حزب موتلفه اسلامي گفت:‌ فقدان راهبرد مشخص در دولت و انفعال در تصميم‌گيري‌ها به نوسانات نرخ ارز و تورم موجود دامن مي‌زند.

محمدجواد آرين منش عضو حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزايش بي‌رويه نرخ ارز و نقش دولت در اين زمينه گفت:‌ در شرايط كنوني كه نوسانات نرخ ارز موجب بالا رفتن نرخ تورم شده است؛ بعيد به نظر مي‌رسد كه دولت از افزايش نرخ ارز سود ببرد.

عضو حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: فقدان راهبرد مشخص در دولت و انفعال در تصميم‌گيري‌ها به نوسانات نرخ ارز و تورم موجود دامن مي‌زند.

آرين‌منش ادامه داد: ممكن است در يك شرايط خاص، اختلاف نرخ ارز و كسري بودجه دولت،‌ موجب بهره‌برداري دولت از افزايش نرخ ارز شود؛ اما در شرايط كنوني كه تورم حاكم است، دولت نمي‌تواند خاستگاه كاهش نرخ ارز نباشد.

عضو حزب موتلفه اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: در ايجاد نوسانات نرخ ارز و بحران تورم عوامل مختلفي از قبيل تحريم‌ها و سياست‌هاي غلط پولي و  ارزي دولت دخيل هستند، كه ضرورت دارد بانك مركزي با استفاده از خرد جمعي و نظرات اقتصاددانان براساس يك خط مشي مشخص، مانع از افزايش بي‌رويه نرخ ارز و بدنبال آن تورم شود.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: حزب ، موتلفه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار