رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات وزارت بهداشت در بخش مداخلات روانی در زمان بروز بحران و بلایا نقش موثری در کاهش مشکلات روانی در میان گروههای آسیب دیده داشته است .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر احمد حاجبی در همايش مداخلات رواني در بحران و بلايا كه در تالار اجتماعات مركز تربيت معلم هاشمي نژاد مشهد با اشاره به اینکه اقدامات وزارت بهداشت در كاهش اثرات رواني بحران ها از سال 77 آغاز شده است و اولین تجربه این گروه در زمین لرزه بم ارائه شد اظهار داشت : در این گروهها تلاش می شود واكنش هاي رواني افراد آسیب دیده در بلايا كه يك امر طبيعي است به اختلالات رواني تبديل نشود.

حاجبي افزايش توان انطباق و آماده سازي بازماندگان ، ارتقا سطح سلامت روان جامعه و تقويت مهارت هاي اجتماعي و كاهش شيوع و پيشگيري از پيشرفت و تشديد عوارض رواني در حوادث غير مترقبه را از جمله اهداف مهم وزارت بهداشت در این راستا برشمرد و خاطر نشان کرد: در طول 2 سال گذشته يكي از اقدامات مهم وزارت بهداشت يكپارچه سازي و جلوگيري از انجام موازي كاري ها در اين امر بوده است .

وي با بيان اينكه فعاليت ها در اين زمينه در كل كشور قبل از بروز حوادث وجود دارد ادامه داد : به طور كل اين فعاليت ها در 4 مقطع زماني قبل از حادثه ، بلافاصله بعد از حادثه ، 2 هفته تا 6 ماه بعد ازوقوع حادثه و 6 ماه بعد از وقوع حادثه به فراخور موقعيت انجام مي شود .

رئيس اداره سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي توجه به مسائل اعتقادي را از عوامل موثر در کاهش و یا رفع مشکلات روانی در زمان بحران دانست و تصريح كرد : از اينرو سخنراني های مذهبی در زمان برگزاری مراسم های یادبود برای بازماندگان كه توسط روحانيون انجام مي شود بسيار مفيد خواهد بود . /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.