معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: با آغاز فعاليت دور جديد شوراي عالي عطف، 38 طرح كلان ملي در بيش از 60 دانشگاه كشور در دست اجرا است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ محمد مهدي نژاد نوري در ملایر افزود: اين طرح ها با بيش از 25 هزار ميليارد ريال اعتباردر چهار سال آينده در دانشگاه‌هاي كشور با راهنمايي و كارفرمايي دستگاه‌هاي اجرايي به بهره برداري خواهند رسيد.
وي ساخت هواپيماي جت 150 نفره براي مسافرت‌ها، ساخت خودروي كلاس B، تغيير آب و هوا، امنيت اجتماعي و سايبري را از جمله اين طرح ها در دانشگاه‌هاي كشور برشمرد.
معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري تصريح كرد: چنانچه اين طرح‌ها با اختصاص رديف بودجه مستقل و با كيفيت و سرعت لازم به اتمام برسد، در اين صورت شاخص علمي و فناوري كشور در افق چشم انداز در رتبه‌هاي يك تا دهم جهان قرار خواهد گرفت.
 مهدي نژاد انعقاد قرارداد اجراي 16 طرح با وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتباري حدود يك هزار و 400 ميليارد ريال، 6طرح با اعتبار يك هزارو 200 ميليارد ريال با محيط زيست و ساير وزارتخانه‌ها را از ديگر اقدامات وزارت علوم برشمرد.
وي همچنين از فعاليت پارك علم و فناوري در 31 استان كشور خبر داد و اظهار داشت: بايد نسبت به تثبيت و گسترش اين پارك‌ها اقدام كرد.
مهدي نژاد ابراز اميدواري كرد: در افق برنامه پنج ساله توسعه، تعداد شركت‌هاي دانش بنيان از سه هزار شركت به 20 هزار شركت برسد./ع
برچسب ها: اجرای ، طرح ، کلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.