دستيار ويژه رييس جمهور بر تسريع در روند اجرايي پروژه هاي مهر ماندگار و به بهره برداري رساندن آن ها تا پايان دولت دهم تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علي اكبر محرابيان كه به منظور بررسي روند اجراي اين پروژه به خراسان رضوي سفر كرده است، گفت: با هدف تحقق پروژه هاي بزرگ عمراني كشور تا پايان دولت دهم، 900 پروژه مهم و تاثير گذار با اعتباري بالغ بر 170 هزار ميليارد تومان شناسايي شده است.

وي افزود: سهم استان خراسان رضوي از اين پروژه ها 50 طرح است كه براي اتمام آن ها اعتباري بالغ بر 9 هزار ميليارد و 260 ميليون ريال مورد نياز مي باشد.

رييس پروژه هاي مهر ماندگار كشور گفت: از اين تعداد 34طرح در قالب 990 پروژه ماهيت عمراني دارد و تاكنون براي آن ها 11هزار ميليارد و 192 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.

محرابيان در بازديد از پروژه بيمارستان امام رضا(ع) مشهد كه حدود 35 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و براي به بهره برداري رسيدن آن 700 ميليارد ريال اعتبار نياز است، خاطر نشان كرد: اين پروژه بايد طي 18 ماه به بهره برداري برسد.

وي همچنين ضمن بازديد از پروژه موزه بزرگ خراسان كه با پيشرفت 67 درصدي همراه بوده است، تاكيد كرد: با تامين اعتبارات مورد نياز اين طرح بايستي تا دهه فجر امسال شاهد بهره برداري از آن باشيم.

دستيار ويژه رييس جمهور در بازديد از پروژه مركز فرهنگي، توانبخشي و ورزشي جانبازان و ايثارگران در شهرستان طرقبه و شانديز رسيدن به پيشرفت فيزيكي 90درصدي در فاز يك اين پروژه را مطلوب ارزيابي كرد و براي تامين اعتبارات فاز دو آن قول مساعد داد.

گفتني است محربيان در ادامه سفر سه روزه خود به استان خراسان رضوي از پروژه هاي مهر ماندگار شهرستان هاي قوچان، درگز،كلات، تربت حيدريه، گناباد، مه ولات و بجستان بازدید خواهد كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.