وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و مصر در قاهره دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران علی‌اکبر صالحی، وزیر امورخارجه کشورمان و "محمد کامل عمرو" وزیر خارجه مصر، پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه)  در قاهره پايتخت مصر دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

صالحی در سفر به قاهره همچنین با شرکت در برنامه صبحگاهی زنده تلویزیون دولتی مصر، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه روابط با کشورهای اسلامی، حل بحران سوریه و مقابله با تهدیدات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی را بیان کرد.

وزیر امور خارجه در این برنامه ضمن تبریک پیروزی ملت مصر در انقلاب خود، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقای روابط همه‌جانبه با دولت مصر اعلام و تاکید کرد: توانمندی‌های دو کشور ایجاب می‌کند که در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک، گام‌های اساسی برداشته شود.

صالحی بر لزوم حل بحران سوریه با مذاکره و گفتگو نیز تاکید کرد و گفت: بحران سوریه باید براساس خواست و به‌دست مردم این کشور حل شود.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین تهدیدات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونستی علیه ایران را ناشی از شکست‌های این رژیم در جنگ 33 روزه و برای حفظ پرستیژِ نداشته این رژیم دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمندی است و هوشیارانه هرگونه تهدیدی را رصد كرده و آماده دفاع قدرتمندانه از خود در برابر هرگونه تهدید و تجاوزی است.

صالحی در سفر به قاهره همچنین با حضور در مسجد "رأس الحسین" به مقام شامخ حضرت امام حسین (ع) ادای احترام کرد.

وزیر امورخارجه قرار است امروز با "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر و "نبیل العربی"، دبیر اتحادیه عرب دیدار و گفتگو کند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار