در حالي که فرانسوا اولاند در تبليغات انتخاباتي خود وعده داده بود به اتباع خارجي حق راي براي انتخابات شهرداري ها بدهد، مانوئل والس وزير کشور وي علنا با اين پيشنهاد مخالفت کرد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي اف ام تي وي ؛ مانوئل والس  گفت به نظرمن اولويت کنوني ادغام اتباع خارجي در جامعه و اعطاي تابعيت فرانسوي و ايجاد غرور براي اين دسته افراد جهت فرانسوي شدن است. من عقيده دارم که حق راي اتباع خارجي بايد به همه پرسي گذاشته شود و بايد مراقب باشيم که اين  نوع بحثها در جامعه موجب چند دستگي جامعه فرانسه نشود. اين نوع قوانين زماني معنا دار مي شود که موجب تنش زدايي اجتماعي بشود و همه آن را بپذيرند.

اين درحالي است که هفتاد و پنج نماينده پارلمان از حزب سوسياليست از اولاند خواسته اند سريعا به وعده  انتخاباتي اش عمل  کند و در سال دوهزار و سيزده به اتباع خارجي حق راي بدهد.

اليزابت گيگو  نماينده پارلمان از حزب سوسياليست گفت اگر اين تصميم در اوايل دوره رياست جمهوري اولاند صورت نگيرد هيچ گاه انجام نخواهد شد. پس از آن اولاند بيش از پيش تحت فشار قرار خواهد گرفت و ديگر به وعده اش عمل نخواهد کرد.

حق راي براي اتباع خارجي که مدت پنج سال در فرانسه به طور قانوني اقامت دارند، از وعده هاي انتخاباتي اولاند بود.


برچسب ها: فرانسه ، اولاند ، اتباع ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار