مدیركل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: 242 هزار و 518 تن كالا در پنج ماه نخست امسال بوسیله 12 هزار و 550 دستگاه كامیون از پایانه مرزی میلك به كشور افغانستان تزانزیت شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد در تناژ را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان علیرضا مجرد با اشاره به صدور 25 هزار و 374 تن كالای صادراتی بوسیله 10 هزار و 675 دستگاه كامیون و تریلی از این پایانه مرزی افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد 57 درصدی در تناژ و 20 درصدی در تعداد خودروها برخوردار بوده است.
وی با اشاره به قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر و محور ارتباطات جهانی از مسوولان استان خواست با بهره وری از مواهب جغرافیای طبیعی از این موقعیت استثنایی برای توسعه و پیشرفت منطقه استفاده كنند.
مجرد افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان كوتاه ترین و مناسب ترین معبر و گذرگاه بین المللی برای ترددهای بین شرق و غرب آسیا و كشورهای آسیای مركزی و افغانستان و پاكستان از وضعیت ویژه ای برخوردار است و به همین سبب باید به پیشرفته ترین دستاوردهای صنعت حمل و نقل در عرصه دریایی، ریلی و زمینی مجهز شود.
مدیركل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: با رونق حمل و نقل بین المللی كالا در استان شاهد افزایش اشتغال و مبادلات ارزی و كاهش خروج ارز از كشور خواهیم بود. /ع
برچسب ها: افزایش ، ترانزیبت ، پایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.