کارشناس مسئول زیستگاه‌های امور مناطق محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: شرایط برای زاد و ولد تمساح پوزه کوتاه در مرکز تحقیقات تمساح مردابی در چابهار فراهم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، الهام آبتین اظهار داشت: مرکز تحقیقات تمساح مردابی چابهار با هدف تست و نگهداری از تمساح و مدیریت حفاظت از این گونه مدت یک سال است که راه‌اندازی شده است.
وی افزود: برنامه اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست آن است که در مواقع بحران بتوانند این‌گونه را حفظ کنند.
کارشناس مسئول زیستگاه‌های امور مناطق محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمان بحران برای تمساح مردابی، خشکسالی و کم آبی و در زمان سیلاب است.
آبتین ادامه داد: در زمان شرایط بحرانی، تمساح‌ها به این مرکز که یک زیستگاه جایگزین است، منتقل می‌شوند.
وی گفت: اعتبار راه‌اندازی این مرکز از محل استانی و ملی تأمین شده است که در آن تمساح‌های بالغ و کوچکتر جدا از هم نگهداری می‌شوند و هم‌اکنون بیش از 10 تمساح پوزه کوتاه در مرکز تحقیقات چابهار وجود دارد.
آبتین افزود: شرایط زیست محیطی در این مرکز به‌گونه‌ای است که برای نخستین بار تمساح‌های بالغ زاد و ولد کرده و به نوعی تحقیقات ما را به نتیجه رسانده‌اند.
کارشناس مسئول زیستگاه‌های امور مناطق محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تحقیقات این مرکز در فصول تولید مثل آغاز می‌شود، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای سطوح مختلف کارشناسان، محیط‌بانان، همیاران و سازمان‌های مربوطه با هدف حفظ بیشتر و آشنایی با محیط زیست و زندگی این گونه از دیگر برنامه‌های مرکز تحقیقات است.
آبتین تصریح کرد: هم‌اکنون در حال تکمیل امکانات و تجهیزات مرکز تحقیقات برای ایجاد شرایط بهتر به منظور زندگی این‌گونه هستیم. /ع

برچسب ها: شرایط ، زاد و ولد ، تمساح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۰:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۱
سلام اگه لطف کنین درمورد چگونگی تکثیروپرورش کانگو فصلوزمان تکثیر روش تکثیر وکاربرد این گونه مطالبی برام میل کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۰:۳۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۱
سلام اگه لطف کنین درمورد چگونگی تکثیروپرورش کانگو فصلوزمان تکثیر روش تکثیر وکاربرد این گونه مطالبی برام میل کنید ممنون میشم