گردهمايي مدرسان هندبال سراسر كشور روز 6 مهر در فدراسيون برگزار مي شود.

خسرو نصيري، دبير فدراسيون هندبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور هماهنگي و اجراي دقيق برنامه هاي آنها طي نشستي روز 6 مهر مدرسان سراسر كشور در بخش هندبال در فدراسيون گرد هم مي آيند.

وي تصريح كرد: اطلاع از نحوه مدرسي، برنامه هاي آينده و اجراء درست آنها موضوع اين جلسه مي باشد.

نصيري در ادامه گفت: يكي از كارهايي كه مي تواند به هندبال كشور مان كمك كند احداث پايگاه هاي استعداد يابي هندبال در سراسر ايران مي باشد هم اكنون در شهر هايي سبزوار، اراك و قزوين اين مكانها فعال هستند اما بصورت منظم و منسجم نيستند و به همين منظور قصد داريم در سال جاري آنها يك دست كنيم و درتهران نيز با شهرداري 14 صبحبت هايي كرده ايم و چند مناطق ديگر هست كه قصد اجراي آنرا داريم.

وي عنوان كرد: مشكل اصلي هندبال كشور مان عدم توجه به پايه است و دراين مورد زياد كار نشده است و بايد با ارائه يك برنامه دراز مدت و راه اندازي پايگاه هاي استعداد يابي و سرمايه گذاري بر روي افراد مستعد در جهت اعتلاي اين ورزش گام برداشت.

نصيري در ادامه گفت: هم اكنون تيم ملي هندبال بانوان در صربستان به سر مي برد و چند بازي تداركاتي انجام داده است و در كل شرايط خوب است و بازيكنان از سرمربي خارجي و برنامه تمريني وي راضي هستند .

وي گفت: تيم خود را براي رقابت هاي آسيائي اندونزي آماده مي كند و اردوهاي تمريني نيز در زمان مناسب انجام مي شود و با توجه به اينكه يك مربي با دانش نيز بازيكنان را تمرين مي دهد اميدواريم در اين رقابت ها نتايج خوبي كسب كنيم.

نصيري اشاره كرد: اين سومين حضور ما در مسابقات آسيائي است در دو دوره گذشته نتايج خوبي كسب نكرده ايم البته بانوان کشورمان چند سالی است که در این رقابت ها حضور دارد و تازه اول راه است و با تیم های قدرتمند آسیا همچون کره چین، ژاپن و قزاقستان فاصله زیادی دارد.

وی اضافه کرد: اردوی بین المللی صربستان اولین حضور بانوان در خارج از کشور می باشد و در گذشته سابق نداشته آنها اردوی برون مرزی داشته باشند نصیری گفت: اولین اعزام ها کمک زیادی به پیشرفت هندبال بانوان می کند و آنها از تجربیان و دانسته های بازیکنان خارجی استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: از 16 سالگی هندبال بازی کردم که به مربوط به سال 48 می شود و تا 65-64 در تیم های مختلف حضور داشتم و بعد از آن به مربیگری روی آوردم و در بازی های آسیایی سئول مربی بزرگسالان بودیم.

نصیری تأکید کرد: علاوه بر مربیگری بزرگسالان مدیر جوانان نیز بودم و سالهاست که در این حوزه فعالیت می کنم و هم اکنون نیز در حدود 9-8 ماهی است که در فدراسیون خدمت می کنم

وی اضافه کرد: هندبال از سال 47 وارد میهن مان شده است و در سال 54 فدراسیون تأسیس شده است در این سال هایی که این ورزش وارد ایران شده است پیشرفت های خوبی صورت گرفته است.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: در این ورزش کره و قطر قوی هستند و تیم هایی چون کویت، ژاپن، بحرین، جزو بهترین های آسیا به حساب می آید اما در این بین بازیکنان ملی پوش کشورمان در مسابقات رسمی نشان داده اند که از قابلیت های خوبی برخوردارند و روزی فراخواهد رسید که هندبال ایران نیز جزو بهترین های این قاره کهن باشند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار