استاندار تهران،با اشاره به رسالت بزرگ هنرمندان در ارائه دستاوردهای فرهنگی كشور گفت: برگزاری هفته هنر، پیوندی بین فرهنگ بومی و محلی، با فرهنگ منطقه ای و ملی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مرتضی تمدن، در بازدید از برنامه های جشنواره هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای نیاوران تهران، افزود: هفته هنر، باعث می شود میراث فرهنگی و هنری یك استان به كشور معرفی شود و همگرایی بین هنرمندان سراسر ایران را به همراه دارد.

استاندار تهران تصریح كرد: برگزاری هفته هنر، نقش مهمی در تعامل و همسویی بین اقوام دارد و اگر به این مسائل توجه نشود، دشمنان به دنبال تفرقه افكنی می باشند.

به گفته وی؛ اقوام سرافراز ایرانی به مانند دانه های تسبیح، پیرامون یک ریسمان می باشند و عامل این پیوند مستحكم، دین و باورهای دینی و آئین ها و سنن اقوام می باشد.  

استاندار تهران تأكید كرد: اتحاد بین اقوام، سد بزرگی در برابر هجوم فرهنگی دشمنان است و بنیان های فكری مردم را تقویت می كند.

وی، با اشاره به تعامل فرهنگی تهران با بسیاری از پایتخت های بزرگ جهان گفت: برگزاری هفته هنری در تهران، باعث می شود، استان های دیگر ایران نیز در این تعامل، با تهران همراه شوند.

جشنواره هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان دوازدهمین استان كشور، شنبه شب در محل فرهنگسرای نیاوران تهران، با حضور هنرمندان و مسئولان كشوری و استانی گشایش یافت.

در این جشنواره، 200 اثر فاخر، در بخش هنرهای تجسمی و هنرهای دستی، در 12 غرفه در بخش نمایشگاهی، ارائه شده، و از 25 تا 29 شهریورماه، میزبان علاقمندان می باشد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.