رئيس اتحاديه آموزگاران شيکاگو يکشنبه شب اعلام کرد هيچ مدرسه اي کار خود را مجددا آغاز نخواهد کرد و هيچ يک از نمايندگان اين اتحاديه حاضر نيستند طرح هاي پيشنهادي شهردار اين شهر را بپذيرند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نيويورک تايمز، ادامه اعتصاب معلمان در شيکاگو، شهردار اين شهر را با چالشي بي سابقه روبه رو کرده است.
گرچه اين شهر از شنيدن خبر ادامه اعتصاب آموزگاران متحير شد، به نظر مي رسد رام امانوئل از اين خبر چندان تعجب نکرد زيرا به گفته مشاوران وي، اين احتمال وجود داشت که شروط پيشنهادي پذيرفته نشوند. شهردار شيکاگو با انتقاد از اعتصاب کنندگان آنها را متهم کرد از کودکان به عنوان ابزاري براي دست يافتن به هدف هاي خود بهره برداري کرده اند.
در حالي که صدها کودک در شيکاگو براي دومين هفته از رفتن به سر کلاس هاي درس محروم هستند، امانوئل قاطعانه در ميدان ايستاده است. وي يکي از بلندترين صداها در حمايت از طولاني تر شدن ساعات مدارس و سخت تر شدن ارزيابي هاي معلمان بوده است و اکنون خود را هدف اعتراضاتي مي بيند که در سراسر شيکاگو جريان دارد.
سرنوشت اعتراضات  در شيکاگو به مذاکراتي بستگي دارد که امروز (سه شنبه) مجددا برگزار مي شود. در اين مذاکرات "کارن لوئيس" رئيس اتحاديه مدارس دولتي شيکاگو حضور دارد. هنوز مشخص نيست اين مذاکرات مي تواند به باز شدن مجدد مدارس در روز چهارشنبه منتهي شود يا ادامه اعتراضاتي دامنه دارتر عليه امانوئل رقم خواهد خورد.
دان رُز کارشناس راهبرد سياسي گفت: «اين اولين بار است که مسئله اي از کنترل رام امانوئل خارج شده است».
مسئولان تحت نظارت امانوئل روز دوشنبه تلاش کردند با توضيحات قانوني به اعتصابات پايان دهند و به اين نکته اشاره کردند که قوانين ايالتي «به شدت مخالف» اعتصاب معلمان براي مسائل غيراقتصادي نظير تعديل نيرو يا ارزيابي آموزگاران است. قرار است اگر مدارس روز چهارشنبه باز نشود، يک قاضي به اين موضوع رسيدگي کند.
اما از نظر رهبران اتحاديه هاي شيکاگو، توسل به مسائل حقوقي، آخرين گزينه اي است که امانوئل به آن دست مي زند.
مشاوران سياسي در شيکاگو مي گويند اگر معلمان پس از سه شنبه به اعتصاب ادامه دهند، حمايت خانواده دانش آموزان و ديگر حاميان خود را از دست مي دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار