بحريني ها به تظاهرات عليه رژيم آل خليفه ادامه مي دهند و براي برگزاري تظاهرات گسترده در روز جمعه آينده آماده مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني المنار، نيروهاي مخالف بحريني در آستانه نشست شوراي حقوق بشر در ژنو در بحرين تجمع مردمي با عنوان «کجاست حقوق بشر » برگزار کردند.
از طرف ديگر حکومت بحرين به سرکوب مردم اين کشور با توجه به تداوم تظاهرات که تظاهرکنندگان طي آن سرنگوني حکومت آل خليفه و آزاد کردن همه بازداشت شدگان را خواهانند ادامه مي دهد .
گزارشگر المنار در گزارشي گفت: گوش حکومت بحرين به روي صداي مردم اين کشور که خواستار تغييرات هستند کر شده است و با گلوله هاي جنگي ساچمه اي به تظاهرکنندگان پاسخ مي دهد و به گفته مخالفان، حکومت بحرين به نقض حقوق بشر در زندانهايي که بازداشت شدگان سياسي را بدون محاکمه زنداني کرده است ادامه مي دهد.
نيروهاي سياسي مخالف بحريني در آستانه نشست شوراي حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد در ژنو ديشب در ميدان الحريه، تجمع بزرگ مردمي برگزار کردند.
در اين تجمع فاش شد که به شماري از کودکان در داخل زندانهاي حکومت بحرين تعرض جنسي شده است و شماري از جوانان نيز شکنجه و کشته شدند. گناه آنان نيز مشارکت در تظاهرات بوده است.
يک خردسال بحريني با گريه در اين تجمع گفت:« زمانيکه با اين سن کم بازداشت و شکنجه شدم، مورد تعرض قرار گرفتم».
يک نوجوان ديگر گفت :« شمار شهدا در يکسال و نيم گذشته از هشتاد نفر فراتر رفته است و آنان با شکنجه، اصابت گلوله ، سرکوب و خفگي کشته شدند و حتي جنينهاي داخل شکم مادران نيز در امان نمانده اند ».
عبد النبي عکري رئيس انجمن شفافيت و از مسئولان در مرکز حقوق بشر بحرين گفت :« بحرين در گزارش دبير کل سازمان ملل متحد يکي از شانزده کشور خطرناکي است که حقوق بشر در آن نقض مي شود ».
"خليل مروزق" معاون سياسي دبير کل جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين گفت :« اين نهادها و حاکميت با انتخابات و مشروعيت حقيقي بر سر کار نيامده بلکه با زور و اجبار بر سرکار هستند بنابراين نمي توان آنچه را مي گويند گوش کرد ».
گزارشگر المنار افزود يوسف ربيع رئيس مجمع حقوق بشر بحرين اعلام کرد گزارش اين مجمع با عنوان «شهروندان در چنگ جلاد »به رئيس شوراي حقوق بشر و گزارشگران شکنجه تحويل داده خواهد شد.
اين گزارش بر دست داشتن فرزندان پادشاه بحرين و اعضاي خانواده حاکم بر بحرين در نقض حقوق  بشر تأکيد کرده است .
از طرف ديگر دهها نفر با تجمع در منطقه نويدرات با حسن قنبر از بازداشت شدگان سياسي ابراز همبستگي کردند و آزادي فوري وي و همه بازداشت شدگان ديگر را خواستار شدند .
اين تجمع همزمان با به تعويق افتادن رسيدگي به پرونده قنبر برگزار شد. رسيدگي به پرونده قنبر در دادگاه تا بيست و پنجم سپتامبر به تعويق افتاد.
انقلابيون بحريني در منطقه درّاز در اعتراض به بازداشت کادر آموزشي و دانش آموزان به بستن خيابان نهم مارس با لاستيکهاي به آتش کشيده شده اقدام کردند.
بحريني ها با برپايي تظاهرات مقدماتي در مناطقي مانند در نبي صالح ، ستره ، محزا و الدير براي برگزاري تظاهرات گسترده در روز جمعه آينده در منامه آماده مي شوند.
تظاهرکنندگان پرچمهاي بحرين  و تصاوير رهبران بازداشت شده سياسي را در دست دارند و شعار سرنگوني حکومت آل خليفه را سر مي دهند .
تظاهرات بحريني ها در منطقه سماهيج با شعار « يار رسول الله » و در اعتراض به فيلم موهن به مسلمانان برگزار شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار