رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور از اجرای ردیابی آبزیان پرورشی در بازار و میادین فروش در سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح تحت عنوان طرح کدیدنک در مازندران در حال پیگیری است.

 

خلاقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: مازندران 44 هزار تن ماهی گرم آبی تولید می‌کندکه این تولید در سطحی معادل 8 هزار هکتار از منابع آبی دو منظوره و مزارع پرورش ماهی تولید می‌شود که 20 هزار تن آن در تعاونی پرورش‌دهندگان شرق مازندران تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران شش تعاونی پرورش ماهیان گرم آبی دارد،تصریح کرد : یکی از دغدغه‌های پرورش‌دهندگان ماهیان گرم آبی مازندران، نداشتن اتحادیه و نداشتن جایگاه مناسب   است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشورگفت: از مهم‌ترین مشکلات پرورش‌دهندگان ماهیان گرم آبی مازندران، وجود کود شیمیایی است که سهمیه مازندران در وزارت جهاد کشاورزی 13 هزار تن است.

خلاقی افزود : امسال سهمیه استان 5 هزار تن است که هنوز بعد از چهار ماه از شروع پرورش ماهی یک سری از این کودها را تحویل گرفته‌ایم و بقیه را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم.

وی به صادرات 12 درصدی ماهیان گرم آبی در مازندران اشاره وتصریح کرد: 5 هزار تن ماهی از مازندران به کشورهای همسایه صادر می‌شود و برای افزایش سهم صادرات و تنوع محصولات استان اتحادیه صادرات آبزیان در مازندران تاسیس شد تا مشکلات سر راه صادرات آبزیان برطرف شود.

آبزی‌پروری گرمابی در مازندران حدود 4 هزار شغل مستقیم و 8 هزار شغل فصلی و 10 هزار شغل جانبی از جمله حمل و فروش و تبدیل در بازار را تامین می‌کند./ع

برچسب ها: آبزیان ، کدینگ ، ردیابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.