مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری، از برگزاری جشن « دختر ایرانی، خانواده متعالی »، همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها ) و روز ملی دختران، در شهركرد خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:

روح انگیز كرمی گفت: این جشن، با حضور دختران جوان، در تالار مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهركرد برگزار می شود.

كرمی افزود: نامگذاری سالروز میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) به نام روز دختران، موجب مباهات و افتخار دختران است و ترویج و تقویت ارزش های فرهنگی و اجتماعی دختران و سیره آن حضرت (س)، به عنوان برترین الگوی دختر مسلمان، باید در جامعه احیا شود.

وي گفت: مسئولان عرصه فرهنگ، سیاست و تعلیم و تربیت، باید در برنامه ریزی های بلندمدت خود، برنامه های ویژه ای برای دختران جامعه داشته باشند.

مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: پرورش شخصیت دختران و ایجاد موقعیت های مناسب برای احراز جایگاه درست آنان در جامعه، مهمترین پیام نامگذاری روز دختران است.

وي، روز ملی دختران را فرصت مغتنمی برای انجام كار جمعی برای این قشر عنوان كرد و افزود: اجرای برنامه های مفید به مناسبت این روز، می تواند زمینه حركت ها و تحولات درخشانی را برای زندگی دختران فراهم كند.  

كرمی گفت: زنان، نیمی از پیكره اجتماع هستند و دختران امروز، بانوان فردایند كه تربیت نسل آینده كشور در دست آنان است.  

وی، بهبود و توسعه سلامت روانی و اجتماعی دختران، گسترش فرهنگ خودباوری، ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و اصلاح نگرش خانواده ها، رسانه و جامعه نسبت به دختر ایرانی را از اهداف نامگذاری این روز برشمرد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.