سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، تخمین میزان تولید گندم استان در سال زراعی جاری را حدود 725 هزار تن عنوان کرد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 سید افشین صفوی گفت : سال زراعی 91-90 از 440 هزار هکتار از اراضی زراعی استان کار برداشت گندم انجام شد.

وی در خصوص میزان تولید گندم استان در سال زراعی جاری نیز گفت: تخمین میزان تولید گندم استان در این سال 725 هزار و 135 تن است.

صفوی افزود: امسال 157 هزار و 750 تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان با قیمت تضمینی خریداری شده و 386 هزار و 851 تن خرید گندم توسط بخش خصوصی داشته ایم. همچنین حدود 181 هزار و 284 تن نیز میزان خود مصرفی کشاورزان برآورد می شود.

صفوی با بیان اینکه تولید گندم امسال استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: میزان خسارت به مزارع گندم استان به دلیل خشکسالی در مناطق گرمسیری 70 درصد و در مناطق معتدل و سرد بین 35 تا 45 درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به دلایل کاهش تولید گندم در استان طی سال زراعی جاری، گفت: سال زراعی جاری در مناطق معتدل و سرد از پنجم آبان تا 12 بهمن و در مناطق گرم از 29 آبان تا 12 بهمن بارندگی موثری نداشتیم. همچنین سرمای زودرس پاییزه در زمان طی نمودن مراحل فنولوژیکی رشد سبب خسارت به مزارع شد. از سوی دیگر کاهش دما در اسفند ماه باعث خسارت سرمازدگی به مزارع گندم استان گردید./ع

برچسب ها: گندم ، تولید ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.