معاون دانشكده علوم سياسي دانشگاه آزاداسلامي تهران مركز گفت: عدم عضويت رژيم صهيونيست در آژانس اتمي يك تناقض آشكار در قوانين بين‌الملل است كه مشروعيت دستگاه‌هاي بين‌‌المللي را به شدت در اذهان عمومي متزلزل كرده است.

سيد علي مرتضويان معاون دانشكده علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي تهران مركز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه عدم عضويت رژيم صهيونيستي در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي يك پارادوكس درعرصه جهاني به حساب مي‌آيد، اظهار داشت: با توجه به برگزاري نشست آژانس در وين و طرح ارائه شده از سوي كشورهاي عضو عدم تعهد براي محلق شدن به آژانس و پذيرفتن تعهدات اتمي از سوي رژيم غاصب‌صهيونيستي شاهد نوعي پارادوكس يك نهاد بين‌المللي هستيم كه اين سياست  يك بام و دو هوا، مشروعيت دستگاه‌‌ها را به شدت متزلزل كرده است.

وي افزود: ايران هميشه در طول تاريخ به خصوص بعد از انقلاب اسلامي صلح طلبي خود را به جهان نشان داده و اين درحالي است كه غرب با وارد كردن اتهامات مختلف به ايران اسلامي در پي ايجاد چالش در فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران است و اين در حالي است كه رژيم پوشالي صهيونيستي به راحتي هر گونه سلاح جنگي و اتمي را براي رسيدن به منافع خود در اختيار دارد.

مرتضويان با بيان اينكه اين مواضع دوگانه درعرصه بين‌المللي يك پارادوكس آشكاراست تصريح كرد: اين قبيل رفتارها تمام حيثيت سازمان‌هاي  بين‌المللي را نزد كشورها و ارگان‌هاي جهاني زير سوال مي‌برد.

 وي با توجه به اينكه دنياي كنوني دنياي ارتباطات است و نمي‌توان مسائل را از افكارعمومي پنهان ساخت، گفت: اگر جمهوري اسلامي ايران يک کشور جنگ طلب بود بايد مانند برخي کشورها سابقه نسل كشي را در پرونده خود داشت.
 
معاون دانشكده علوم سياسي تهران مركز در پايان با بيان اينکه تمام دنيا از جنايت‌هاي رژيم غاصب صهيونيستي در عرصه بين‌ا‌لملل آگاهند، خاطرنشان کرد: کشورهاي دنيا با حضور قاطعانه خود در اجلاس سران عدم تعهد در تهران نشان دادند که سياست‌هاي رژيم جعلي صهيونيستي را برنمي‌تابند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: پارادوکس ، ایران ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار