هنوز دانشگاه‌های ما با دانشگاه اسلامی فاصله دارند و باید متون فضا و مطالبات اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری عصر دیروز در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونین فرهنگی و دانشجویی که در وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: اهتمام به مسائل اجتماعی یکی از ابعاد اصلی کار فرهنگی بوده چنانچه یکی از مهمترین ابعاد فرهنگی در دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید ارتباط با خانواده ها است.
وی افزود: مسئولان فرهنگی دانشگاه ها باید با خانواده وروردی‌های جدید ارتباط برقرار کرده و از نظرات خانواده و حساسیت‌های آنها اطلاع داشته باشند.
دانشجو در خصوص دانشگاه اسلامی گفت: ماقائل به این  هستیم که دانشگاه باید اسلامی شود هر چند با دانشگاه اسلامی فاصله داریم بنابراین به این امر قائل هستیم که متون، فضا و مطالبات در دانشگاه‌ها باید اصلاح شود.
وی اظهار داشت: بعد از قائل بودن به دانشگاه اسلامی باید اداره کنیم و تغییر ایجاد کنیم در جهت اسلامی کردن دانشگاه‌ها چنانچه رهبر انقلاب اسلامی (ره) نیز فرمودند که دانشگاه باید تحول ایجاد کرد.

** نخبگان در فتنه همراهی نکردند
دانشجود در ادامه گفت: باید گفتمان جدیدی در فهم اسلامی شدن دانشگاه ها ورود پیدا کند چنانچه باید در فضایی که مراجع گفتند حرکت کنیم.
وی درخصوص عفاف و حجاب تصريح كرد: عفاف و حجاب تنها به پوشش برنمی‌گردد و باید در گفتار ،‌رفتار و نگاه خود حجاب و عفاف را رعایت کنیم.
دانشجو تصریح کرد: نخبگان در فتنه همراهی نداشته‌اند چرا که دانشگاهیان ما انقلابی هستند و نباید خواص را مساوی با نخبگان قرار دهیم.
وی اظهار داشت: هنوز برخی از افراد موضع خود را در برابر فتنه اعلام نکردند آن وقت حرف از ریاست جمهوری می زنند.
دانشجو در خصوص نخبه پروری گفت: در ابتدا باید به یک تعریف مشخص از نخبه برسیم تا بگوییم نخبه پروری كرديم چرا که نخبه کسی است که در جهت حل مشکلی از مشکلات مملکت باشد همچنين نخبه به فردی گفته می‌شود که فکر شهید مطهری را داشته باشد و قائل به این فکر باشد.
دانشجو به دانشگاه اهواز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ پاسخ به همه افرادی و دشمنانی که در این خصوص بحث های گوناگون به راه انداخته‌اند مشخص است و آن اینکه این دانشگاه پاسخ سوال همه این افراد را داده است پس چرا این افراد پاسخ را اعلام نمی‌کنند.

** تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها را پیدا کنند
دانشجو در ادامه گفت: مسئولان دانشجویی باید اجازه دهند تشکل‌های دانشجویی به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند و از ورود این تشکل‌ها به دانشگاه‌ها ترسی نداشته باشند چرا که این کار یک فرصت است نه تمدید البته نباید غفلت کنید چرا كه کسی که می‌خواهد صحبت کند باید علمی صحبت کند.
وی افزود: برای برنامه محور بودن فعالیت ها یک برنامه کوتاه مدت آماده شده است که باید به صورت مستمر و با همفکری تمامی افراد محقق شود.
دانشجو در خصوص شروع سال تحصیلی امسال را با امر مهم انتخابات ریاست جمهوری که در امسال قرار گرفته گفت: مهمترین فعالیت و کار در امسال این است که هر فردی هر کار را که می‌خواهد انجام دهد باید فاصله خود را با دشمن به صورت شفاف اعلام کند تا دشمن طبع نکند.
وی خاطر نشان کرد: باید در راستای گفتمان امام (ره) حرکت کنیم و این را بدانیم که دشمنان از دانشجویان و دانشگاهیان هراس دارند و حال اینکه دانشگاهیان فریب نمی‌خورند./عط
برچسب ها: دانشگاه ، تشکل ، انقلابی ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار