«درک من از دین به حداقل ها رسیده است و قائل به سکولار بودن هستم و اینکه دین فقط برای پاسخ به مسائل شرعی کارآمد است.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "محسن سازگارا" اصلاح طلب فراری، چند روز پیش در شبکه ماهواره ای "اندیشه" به معرفی خود پرداخت و انگیزه های ورود به مسائل سیاسی را اینگونه بیان نمود: «عواملی که باعث شد من وارد فعالیت های سیاسی بشوم، در دوره های مختلف زندگی ام متفاوت است. در دوره اول زندگی سیاسی یعنی دهه 50 انگیزه ای بسیار قوی و مذهبی در درون من به وجود آمده بود و یک روش انقلابی که از دل مذهب برای من پیدا شده بود باعث شد فعالیت های سیاسی را ادامه بدهم. این انگیزه مذهبی و روش انقلابی، بیشتر تحت تاثیر افکار و سخنان "دکتر شریعتی" بود. در دوره بعدی زندگی من، این انگیزه عوض شد و به جای آن به ساختن مملکت تمرکز یافت [!] و اینکه جمهوری اسلامی ناکارآمد است [!] و ضعف هایی دارد و باید این حکومت عوض و اصلاح شود. که در این دوره من با "جنبش اصلاحات" زندگی کردم.»


وی در ادامه افزود: «دوره بعدی یعنی زمانی که هم اکنون در آن هستم انگیزه من کاملا از دو انگیزه قبلی تغییر کرده است و درک من از دین به حداقل ها رسیده است و قائل به "سکولار بودن" هستم و اینکه دین فقط برای پاسخ به مسائل شرعی کارآمد است و در مسائل دیگر باید از عقل کمک گرفت.»

 

اعتراف آقای سازگارا به زندگی در "دوره اصلاحات" با باور تغییر حکومت ایران آن هم به حکومتی غیر از حکومت دینی جالب توجه است. و صد البته کسی که با دشمنان قسم خورده ملت ایران عکس یادگاری می گیرد و علیه این مرز و بوم فتنه گری می کند، تغییری این چنینی در باورهای مذهبی و ملی، جای هیچ تعجبی ندارد.

منبع: جام نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار