نخست وزیر سوریه از نقش ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی و تلاش برای حل بحران سوریه تقدیر و نشست عدم تعهد را نیز موفقیت آمیز ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا )،  وائل نادر الحلقی در دیدار با محمدحسین نیکنام قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور همکاری های بین المللی با اشاره به سفر به تهران برای حضور در شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد ، این نشست را موفقیت آمیز خواند.

الحلقی، تاکید کرد که با توجه به روابط و مناسبات مستحکم بین ایران و سوریه اقدامات لازم برای تسهیل در توسعه بیش از پیش این روابط به خصوص در امور پزشکی و درمانی به عمل خواهد آمد.

نخست وزیر سوریه در این دیدار که با حضور محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در سوریه انجام شد، از نقش وی و سفارت ایران در سوریه نیز در ارتباط با توسعه بیش از پیش روابط و مناسبات بین دمشق – تهران تقدیر کرد.

نیکنام نیز در این دیدار با اشاره به مسوولیت الحلقی پیش از نخست وزیر در وزارت بهداشت سوریه و اشراف وی بر همکاری های بهداشتی ودرمانی دو کشور از توجه الحلقی به توسعه روابط در این بخش تمجید کرد.

وی همچنین از عملکرد سوریه در مواجهه با استکبار جهانی تقدیر کرد و گفت که ایران از این اقدامات سوریه برای مقابله با استکبار جهانی حمایت می کند.

وی افزود: با توجه به اشراف نخست وزیر سوریه بر همکاری های مزبور زمینه ها برای توسعه بیش از پیش این مناسبات اکنون بیش از گذشته فراهم می باشد.

در این دیدار نیز دو طرف بر ضرورت توسعه همکاری های دارویی، پزشکی ، آموزش کادر پزشکی سوری و انتقال مجروحان سوری به ایران برای ادامه مداوا تاکید کردند و دو طرف توافقنامه همکاری درمانی و بهداشتی را امضا کردند.
برچسب ها: الحلقی ، سوریه ، ایران ، نم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار