براساس گزارشات تغییر رنگ از یک پوشش محافظ در رنگ زرد تابلوي ونگوک قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، زرد معروف ون گوگ برای بسیاری از گل ها استفاده می شود، که تون اصلی آن است.
 
تجزیه و تحلیل با استفاده از سنکروترون نور ESRF و شتاب دهنده DESY نشان می دهد که رنگ گل زرد در نقاشي ها  به دلیل پوشش محافظ قرار داده شده به سمت نارنجی و خاکستری رفته است.
 
گزارش اين کشف در مجله شیمی تجزیه منتشر شده است.
 
 برخی از نمونه رنگ "گل در نقاشی گلدان آبی با استفاده از نور تولید شده توسط شتاب دهنده sincrtotrone Ersf (تسهیلات تابش سنکروترون اروپا) در گرنوبل و شتاب دهنده DESY (آلمان Elektronen سنکروترون) در هامبورگ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با استفاده از این تجزیه و تحلیل برای اولین بار تغییر رنگ کار به دلیل لایه ای از لاک الکل زدن برای حفظ کار شناخته شد.




 
"گل در گلدان آبی"، که در سال 1887 در پاریس رنگ خریداری شده مانند بسیاری دیگر از نقاشی، با یک لایه نازک از لاک محافظ برای جلوگیری از تخریب رنگ پوشيده شده است .
 




داده ها توسط نمونه های کوچکی از رنگ ها با پرتو-X تولید شده توسط شتاب دهنده جمع آوری شده است.





 
 محققان کشف کرده اند که تحول معمولی زرد ون گوگ ، به علت استفاده از سولفید کادمیوم در نارنجی خاکستری است، دقیقا به دلیل تعامل با لایه ای از لاک الکل براي محافظت از آن بوجود آمده است.
 
این کشف در حال حاضر نیاز به انجام تجزیه و تحلیل در نقاشی های هلندی ، و باز کردن بحث در مورد حفاظت از آثار را افزایش می دهد./عط
برچسب ها: مجله شیمی ، تخریب ، رنگ ، نقاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.