واکنش دولت آمریکا در مقابل فیلم ساخته شده بر ضد اسلام و مسلمین، بسیار کینه توزانه و مستکبرانه است ولي اين اقدام درس عبرت بزرگي به اين کشور داد؛ البته اگر چشم و گوشي شنوا و بينا داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الرساله نت، اين پايگاه خبري در گزارشي به قلم "مؤمن بسیسو" نوشت: در واقع آمریکا درک نکرده بود که توهین به پیشوای بشریت، و سرور مخلوقات، جنایتی بزرگ و نابخشودنی است و به هیچ وجه با بهانه "آزادی بیان" و از این قبیل شعارهای پوشالی قابل توجیه نیست، و تا این حد عکس العمل جهانی در پی خواهد داشت.

حتی امروزه نیز احساس غیر انسانی "برتری بر دیگر ملت ها" بر اعمال و کردار کنونی آمریکا حاکم است و این حس دروغین در برخورد با اسلام و مسلمین اوج بشتری می گیرد به طوری که شاهد هستیم این جاهلان اجازه هرگونه توهینی به ساحت اسلام را بر خود روا می دانند.

با انتشار فیلم موهن، دولت آمریکا هر گونه پیگرد قانونی علیه سازندگان آن را رد، و از هر گونه عذرخواهی نیز امتناع کرد، در عین حال با به آتش کشیده شدن سفارتهایش در جای جای دنیا، شروع به شاخ و شانه کشیدن کرده که اگر مجرمین مجازات نشوند چنین و چنان خواهم کرد.
 
نمی دانم آمریکا کی قابلیت درک و پذیرش آن را پیدا خواهد کرد که رفتار کلی و سیاست خارجه خود را باید تغییر دهد؟ آیا واقعا تاکنون نفهمیده است که تمام تلاش ها و سرمایه گذاری هایش برای خوب جلوه دادن چهره خود، در میان مسلمین آب و رنگی ندارد و کاملا شکست خورده است زیرا دولتی که ادعای دموکراسی و از همه "بهتر" بود دارد هیچ وقت به خود اجازه نخواهد داد که به ادیان الهی، و مقدسات سایر انسانها توهین کند و آن را آزادی بیان بنامد.
 
جالب آنجاست که یک چنین اتفاقات غیر انسانی، غیر اخلاقی، غیر علمی و به دور از تدبیر در کشوری رخ می دهد که صاحب بزرگترین و پر شمارترین پژوهشگاه های علمی است اما اینگونه که به نظر می رسد تمام این حجم صرفا به درد دور انداختن می خورد.

امروزه دولت آمریکا بر سر چند راهی گیر افتاده است، از یک سو روز به روز پشتوانه اخلاقی و انسانی خود را از دست می دهد، از طرفی متحدان خود از منطقه را یکی پس از دیگری از دست می دهد، و از طرف دیگر روز به روز مجبور می شود تا از استراتژی های سابق خود عقب نشینی کند، و اگر همین گونه پیش برود در آینده ای شاید نه چندان دور از یک قدرت جهانی به یک دولت بزرگ اما منزوی تبدیل خواهد شد و خود را در معرض خشم کشورهای بی شماری می بیند که مستقیم یا غیر مستقیم در خونریزی، و ایجاد نا امنی برای مردم آن دخیل بوده، و با ظلم و جبر و استکبار آن را غارت و استعمار کرده است.

آنچه که امروز برای آمریکا و سفارت های آن رخ می دهد، درس عبرتی در ظرفی از طلاست، و این بهترین فرصت است تا آمریکا قبل از آن که دیر شود، به خود آمده و در سیاست های خود تغییرات اساسی ایجاد کند.
برچسب ها: آمریکا ، چند راهی ، فیلم ، موهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار