دبير اتاق فكر دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌ي استان تهران گفت: روساي اتاق فکر استان تهران به عنوان فرماندهان مبارزه با جنگ نرم در فتنه 88 اوضاع را رصد کردند و باعث شد که اتفاق خاصي در تهران و استان البرز رخ ندهد که اين حاصل به کارگيري ظرفيت‌هاي دو نهاد دانشگاه و بسيج است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران نشست هم انديشي گردان‌هاي سايبري بسيج رسانه ملي امروز دوشنبه با حضور لطف الله سياهکلي معاون رسانه‌هاي مجازي، علي اصغر جعفري مشاور رئيس بسيج رسانه ملي، کاظميان‌فر دبير اتاق فکر دانشگاه‌هاي استان تهران و همچنين نماينده ولي فقيه در سپاه سيد الشهدا و جمعي از روساي دانشگاه‌هاي تهران و البرز در سالن شهيد رضوان صدا و سيما  برگزار شد.

دبير اتاق فکر دانشگاه‌هاي استان تهران در تشريح شکل‌گيري اين اتاق فکر گفت: از 14 ارديبهشت سال 88  تاکنون 26 جلسه اتاق فکر را تشکيل داده‌ايم که خير و برکت زيادي را در پي داشته است.

وي با بيان اينکه برخي ديوار کاذب بين بسيج و دانشگاه ايجاد کرده بودند که نمي‌توانستيم از ظرفيت‌ها يکديگر بهره ببريم، عنوان کرد: طي 4 سال گذشته با تشكيل جلسات  آزمايشي موفق به استفاده از ظرفيت‌هاي موجود شديم و خروجي‌هاي بسيار خوبي را دريافت کرديم.

کاظميان‌فر  افزود: روساي اتاق فکر استان تهران به عنوان فرماندهان مبارزه با جنگ نرم در فتنه 88 اوضاع را رصد کردند و باعث شد که اتفاق خاصي در تهران و استان البرز رخ ندهد که اين حاصل به کارگيري ظرفيت‌هاي دو نهاد است.

در ادامه اين نشست جعفري مشاور و رئيس بسيج صدا و سيما در تشريح عملکرد اين سازمان اظهار داشت: بسيج رسانه ملي بيش از 15 هزار عضو و 4 گردان عاشورا دارد، که در دو گروه راديويي و تلويزيون به صورت گسترده فعاليت دارند.

جعفري افزود: در حوزه تلويزيوني 11 سريال الف و 30 تله فيلم را در حوزه بسيج صدا و سيما پوشش داده و تلاش شده به بخش‌هايي که کمتر به آن توجه مي‌شود پرداخت.

مشاور رئيس سازمان رسانه ملي اظهار داشت: سعي شده  رصد آخرين دسيسه‌ها بر اساس جريان شناسي بررسي و ارائه شود.

وي تاکيد کرد: گردان‌هاي سايبري در بخش مسائل سوريه نيز فعاليت  گسترده‌اي دارند.

جعفري گفت: اگر مجموعه‌هاي فرهنگي، رسانه، دانشگاه در اتاق‌هاي فکر با يکديگر هم افزايي داشته باشند مي‌توانيم پاسخ مناسب به خود و جهانيان در برابر هجمه‌هاي فرهنگي بدهيم.

وي با اشاره به اينکه راهکارهاي تدافعي کاربردي ندارد، عنوان کرد: مديريت مقابله با تهديدات نرم، قرارگاه مبارزه با تهديدات نرم و تاسيس سايت در حوزه مقاومت مي‌تواند از جمله کارهاي اساسي و تاثيرگذار باشد.

شايان ذکر است که در اين نشست هماهنگي درباره سوريه و فيلمي با عنوان "پرسه در شهر"  و با محتواي نقش تکنولوژي و رسانه در اجتماعات انساني پخش شد.

 همچنين مهندس اسدي به معرفي رسانه مهر كه در بر گيرنده همه رسانه‌ها اعم از راديو تلويزيون، اينترنت در يك دستگاه  به عنوان يك كالاي ساخت داخل  پرداخت.

 لازم به ذكر است كه در پايان اين گردهمايي بيانيه‌اي توسط مجري قرائت شد و مدعوين نيز با همراهي مهندس سياهکلي از صدا و سيما بازديد کردند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نشست ، هم اندیشی ، سایبری ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار