ميزبان بيش از 30 كشور جهان در چهارمين بازار فيلم اسلامي و ششمين مجمع عمومي اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون اسلامي از 2 تا4 مهرماه در مركز همايش‌هاي صدا و سيما خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛حجت‌الاسلام والمسلمين علي كريميان دبير كل اتحاديه ششمين مجمع عمومي اجلاس راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي گفت:ششمين مجمع عمومي اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي و چهارمين جشنواره اتحاد از دوم مهرماه در تهران آغاز به كار مي‌كند و در كنار آن سومين نمايشگاه تجهيزات و فناوري رسانه افتتاح مي‌شود.
وي با اشاره به شعار امسال "رسانه‌هاي مقاومت، بيداري اسلامي تا پيروزي" افزود:در اين دو سال گذشته تحولات بسياري در كشورهاي عربي اتفاق افتاد و موج جديدي شكل گرفت كه اين حركت‌هاي عظيم نياز به مقاومت و حفظ انقلاب از سوي دشمنان اسلام را دارد؛بر اين اساس شعار ما براي تداوم بيداري اسلامي "رسانه‌هاي مقاومت،بيداري اسلامي تا پيروزي" خواهد بود.
كريميان با اشاره به دو موضوع اساسي و مورد بحث در جشنواره اتحاد تصريح كرد:دو موضوع اساسي از جمله آسيب شناسي جنبش بيداري اسلامي در منطقه و راهكارهاي رسانه‌اي براي آن در جشنواره اتحاد مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي افزود:با توجه به جايگاه امت اسلامي در جهان آينده؛ رسانه‌هاي اسلامي بايد يك نوع آينده‌پژوهي هوشمندانه در برخورد با دشمنان اسلام دنبال كنند.
دبيركل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي ادامه داد:بحران اقتصادي دنيا و غرب و بويژه كشور آمريكا را در برگرفته و بحث بيداري اسلامي كه امروزه كه در دنيا در حال شكل گيري است؛ كشورهاي غربي را به هراس انداخته است.

* ميزبان صد شركت كننده در بازار فيلم اسلامي خواهيم بود

حجت‌الاسلام والمسلمين كريميان در خصوص چهارمين بازار فيلم اسلامي گفت:همزمان با برگزاري ششمين مجمع عمومي اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي،چهارمين بازار فيلم اسلامي با عرضه محصولات پاك اسلامي را برگزار مي‌كنيم و امسال ميزبان بيش از صد كشور شركت كننده خواهيم بود.
وي افزود:چهارمين جشنواره بازار فيلم اسلامي با حضور اعضاي غير اتحاد برگزار مي‌شود و شاهد آثار زيادي از سوي كشورهاي ديگر و نيز اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي خواهيم بود.
دبير كل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي درخصوص آثار ارسالي تصريح كرد:هفتصد اثر به جشنواره رسيده كه كار داوري آن به زودي آغاز مي‌شود و در اين راستا ضرورت خودكفايي و بومي سازي تجهيزات رسانه‌اي در راس كار ما قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين كريميان اظهار داشت:امسال شاهد سومين نمايشگاه فني خواهيم بود تا مديران شبكه‌ها در صورت نياز بتوانند از آن توليدات استفاده كنند اين اتحاديه فرصتي براي هماهنگي و رسيدن به يك بلوك رسانه‌اي – اسلامي و رساندن پيام به امت اسلامي است.
وي ادامه داد:در اين چند سال گذشته اقدامات مهمي در بحث خدمات رسانه‌اي و توليدات اسلامي انجام شده كه تحول بزرگ رسانه‌اي را به دنبال خواهد داشت.
كريميان تصريح كرد:تا امروزه استكبار جهاني به صورت تك صدايي و با ايجاد شبكه هاي متفاوت در مقابل جهان اسلام فرياد مي‌زد؛ولي خوشبختانه با تحولات اتفاق افتاده و هماهنگي جهان اسلام در منطقه به اين فرياد استكبار خاتمه مي‌دهيم.
وي با اشاره به تعداد ميهمانان جشنواره اتحاد اظهارداشت:امسال ميزبان بيش از 280 نفر از شخصيت‌هاي برجسته و تحليل گران داخلي و خارجي خواهيم بود.
دبير كل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي ادامه داد:بيداري اسلامي بر اساس نظرات مقام معظم رهبري بايد با سه وجه مردمي،اسلامي،‌ضداستكبار بودن همراه باشد كه شاهد اين اهداف و اتفاقات در كشورهاي مصر، تونس، بحرين و يمن نيز بوديم.
وي ادامه داد:دشمن تلاش مي‌كند اين 3 حركت را مخدوش كرده و افرادي را كه به آزادي و عدالت مي‌انديشند را زير سوال ببرند.

* توهين به مقدسات الهي را محكوم مي‌كنيم

حجت‌الاسلام والمسلمين كريميان در خصوص ساخت اثري با مضمون توهين به پيامبر بزرگوار اسلام
(ص) تصريح كرد:توهين به مقدسات و اديان الهي را محكوم مي‌كنيم و آن را يك حركت غيرانساني مي‌دانيم و براي ما آشكار بوده كه صهيونيست پشت همه اين ماجراها است.
وي ادامه داد:تفرقه بين اديان الهي از اهداف صهيونيست بوده و ساخت اين اثر درماندگي و ضعف آنها را بيش از پيش نشان مي‌دهد.
دبير كل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي اظهار داشت:روي آوردن مردم جهان به دين اسلام آنها را خشمگين كرده و ما به عنوان اعضاي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي با ساخت آثار پاك اسلامي مقابل آنها مي‌ايستيم.
كريميان با اشاره به خودكفايي كشورهاي جهان اسلام تصريح كرد:در جشنواره اتحاد همه شركت‌هاي حاضر ايراني هستند و اميدواريم باتلاش متخصصين نيازهاي خود را از كشورهاي اسلامي و جهان اسلام براي هميشه و بيش از پيش تامين كنيم.
همچنين "محمد علي انوشه" مدير چهارمين جشنواره اتحاد و بازار فيلم اسلامي گفت:‌همه توليدات در كميته‌اي كه ما تشكيل داده‌ايم به تصويب خواهد رسيد و در همه آثار بايد شئونات اسلامي رعايت شده باشد.
همچنين؛"ابراهيم علي برزي"دبير چهارمين جشنواره اتحاد گفت:‌بيش از 720 اثر به دست ما رسيده و اكنون در حال بررسي بوده كه در روز چهارم مهر ماه از برگزيدگان آن آثار تقدير مي‌شود.
وي افزود:مطابق مصوبات شوراي عالي جشنواره ما ساختارهايي را براي شركت اعلام كرده‌ايم تا شبكه‌ها براي ارسال آثار خود با محدوديت مواجه شوند و هر كدام بايد تنها يك اثر شاخص خود را براي اين جشنواره ارسال كنندك
انوشه با اشاره به موضوع‌هاي آزاد اين جشنواره تصريح كرد:دربخش موضوعات آزاد 9 ساختار و در بخش موضوع بيداري اسلامي هفت محور بايد مورد توجه ارسال كنندگان آثار قرار گيرد .
همچنين؛حجت الاسلام والمسلمين كريميان درخصوص نقش زنان در جشنواره اتحاد و نيز برنامه‌هاي راديو و تلويزيون اظهار داشت:يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني ما با پخش برنامه‌هاي خانواده و دعوت كارشناسان زن به اهميت نقش آنان در خانواده و جامعه مي‌پردازد و در سال گذشته اجلاسي تحت عنوان دين،رسانه و كودك را برگزار كرديم.
وي با اشاره به نقش زنان در جشنواره اتحاد تصريح كرد:در مجموع دو نفر از مديران شبكه‌ها از زنان هستند كه يكي از كشور عراق و ديگري از يكي از كشورهاي اروپايي به ايران خواهند آمد.
همچنين؛"ابراهيم علي برزي "در خصوص نحوه انتخاب داوران گفت:در 3 كميته آثار تلويزيوني و راديويي و پايگاه اينترنتي بررسي مي‌شود و داوران در دو مرحله دست به انتخاب برگزيدگان مي‌زنند.
همچنين؛"محمد علي انوشه" مدير چهارمين جشنواره اتحاد و بازار فيلم اسلامي با اشاره به حضور ميهمانان در بازار فيلم اسلامي افزود:بازار فيلم اسلامي 85 درصد نسبت به بازار اول و 20درصد نسبت به بازار سوم به لحاظ كمي و كيفي پيشرفت داشته است كه در مجموع 720 اثر به دست ما رسيده و در كنار آن 150 شبكه در بخش مسابقه حضور دارند.
وي خاطرنشان كرد: 46 موسسه از 17 كشور حضور به هم رساندند كه از جمله آنها ايران،عراق، افغانستان،لبنان،فلسطين ،انگلستان، سوريه، تونس، بحرين، كويت، مصر، آذربايجان خواهند بود.
گفتني است؛ششمين مجمع عمومي اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي با شركت شبكه‌ها و موسسات عضو از بيش از 30 كشور جهان به همراه چهارمين جشنواره اتحاد،چهارمين بازار فيلم اسلامي و سومين نمايشگاه تجهيزات و فناوري رسانه‌اي با شعار " رسانه‌هاي مقاومت، بيداري اسلامي تا پيروزي" در 2 الي 4 مهر ماه در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار خواهد شد./ه
برچسب ها: کشور ، چهارمین ، بازار ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.