کارشناس آمريکايي در گفتگو با پرس تي وي تاکيد کرد آمريکا در همه جاي جهان زندان‌هاي مخفي براي شکنجه افراد دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي‌وي، "گوردون داف" كارشناس آمريكايي درباره انتقاد حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان از آمريکا براي نقض تعهدات خود در قبال تحويل زندان بگرام به افغانها گفت: 70 درصد از مردم افغانستان، ناتو و نيروهاي آمريکايي را دشمن اصلي خود مي‌دانند و اصولا ادامه حضور نظامي آمريکا در افغانستان هيچ توجيهي ندارد.

وي در ادامه با اشاره به زندان‌هاي مخفي آمريكا در برخي نقاط جهان  گفت: متاسفانه ارتش آمريکا فراتر از قوانين بين المللي و حتي قوانين خود آمريکا اقدام کرده و خودسرانه هزاران نفر را زنداني کرده است.

كارشناس امريكايي در بخش ديگري از حرف‌هاي خود با اشاره به بازداشت‌هاي غير قانوني عنوان كرد: البته کساني که آمريکا آنها را به زندان‌هاي خود انداخته است فقط به افغانستان محدود نمي‌شوند و اين کشور در کشورهاي مختلف جهان زندانهاي مخفي دارد و افراد را بدون محاکمه بازداشت و زنداني مي‌کند و در اين زندانها آنها را بازجويي و شکنجه مي‌کند.

گفتني است تاكنون وجود زندان‌هاي مخفي آمريكا در چندين كشور اروپايي از جمله روماني، لهستان و حتي انگليس به اثبات رسيده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار