رئيس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد گفت: کاهش جمعیت کیفری برنامه‌ای است که به صورت جدی در اولویت‌ دستگاه قضایی قرار گرفته و می‌تواند در بهبود وضعیت زندان‌ها بسیار موثر باشد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، احمد معتقد رئيس مجتمع حرفه آموزي و كاردرماني خرم آباد در مورد كاهش مجازات زندان‌ها اظهار داشت: توجه جدی به وضعیت زندانیان و زندان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های سازمانی است که با قدرت در حال اجراست.

وی ادامه داد: برنامه کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر دو برنامه اصلی سازمان زندان‌ها هستند که در صورت اجرای کامل و به‌موقع می‌توانند در بهبود وضعیت زندان‌ها بسیار موثر باشند.

رئیس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد افزود: برنامه کاهش مجازات زندان از طریق مجازات‌های جایگزین از موارد در حال مطالعه و اجراست که پیش‌بینی می‌شود کمک زیادی برای نگهداری و اصلاح و تربیت مطلوب زندانیان باشد.

معتقد با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح و سریع این برنامه‌ اظهار داشت: تدابیر خاصی اندیشیده شده تا زندانیان مجتمع از دستورالعمل‌های سازمانی در خصوص اعطای عفو و مرخصی و دیگر برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: به عنوان نمونه فقط در ماه رمضان سال جاری تعداد 522 نفر پس از اخذ تامین مناسب به مرخصی اعزام شدند که مرخصی 69 درصد این افراد یعنی 365 نفر، یک‌ماهه بود.

براساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ رئیس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد یادآور شد: به 35 نفر از زندانیان نیز مرخصی منجر به آزادی اعطا شده است.

معتقد همچنین با مهم دانستن همراهی و همکاری قضات ناظر زندان خاطرنشان کرد: قطعا بدون کمک و تلاش بی‌وقفه و دلسوزانه قضات متعهد ناظر بر امور زندانیان اقدامات موثری در این زمینه در زندان‌ها انجام نخواهد شد.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: زندان ، خرم آباد ، معتقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.