رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به دور تازه فشارها علیه حزب‌الله لبنان در زمانی که هم‌اکنون پاپ به این کشور سفر کرده است، گفت: حزب‌الله یک گروه فرهنگی ـ اجتماعی است که در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند و اتهام تروریستی بودن این گروه،‌ کاملا بی‌اساس است.

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، هادی شوشتری عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر پاپ بندیکت شانزدهم به لبنان،‌ گفت:‌ پاپ از معدود رهبران دینی جهان است که تا به حال کمتر به بهره‌برداری‌های سیاسی کاخ سفید از محبوبیت خود تن داده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با یادآوری سخنان پاپ در جمع مردم که خواستار توقف ارسال سلاح به سوریه شده بود، افزود:‌ این سخن پاپ نشان از همراهی نکردی وی با برخی سیاست‌های غلط غرب در قبال سوریه دارد که می‌تواند به توقف بحران در این کشور کمک کند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس ادامه داد:‌ در زمانی که رهبر کاتولیک‌های جهان نخستین سفر خود را به خاورمیانه انجان داده تا در میان مسیحیان و مسلمانان این کشور سخنرانی کند،‌ غرب از این فرصت سوءاستفاده کرده و دور تازه فشارها علیه حزب‌الله را به راه انداخته است.

وی تصریح کرد: لبنان کشوری است که طوایف و گروه‌های مخالف با اعتقادات گوناگون در آن زندگی می‌کنند؛ با این حال می‌توان آنها را به سه طایفه اصلی مسیحی (مارونی)، ‌سنی و شیعه تقسیم کرد که همه این طوایف،‌ زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار یکدیگر دارند. البته دشمنان لبنان و خصوصا غربی‌ها و صهیونیست‌ها که از حزب‌الله زخم خورده‌اند، ‌تلاش دارند تا این وحدت را به هم بزنند و با ایجاد درگیری‌های طایفه‌ای و قومی، آرامش منطقه را به هم بزنند تا حزب‌الله را تضعیف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:‌ تبلیغاتی که غرب علیه حزب‌الله به راه انداخته است،‌ تنها برای ایجاد منطقه‌ای امن برای ادامه حیات نامشروع صهیونیست‌هاست و استکبار می‌خواهد با از میان برداشتن حزب‌الله، امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین کند.

نماینده مردم قوچان و فاروج گفت: حزب‌الله یک جریان فرهنگی ـ اجتماعی است که تنها بخشی از فعالیت‌های آن مقاومت نظامی در برابر رژیم اشغالگر قدس است و عمده فعالیت‌های این حزب در لبنان و خصوصا جنوب آن، در جهت ارتقای سطح فرهنگی شیعیان و دیگر ساکنان لبنان است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت:‌ اینکه غربی‌ها تلاش دارند حزب‌الله را گروهی تروریستی جلوه دهند،‌ تنها برای اقناع افکار عمومی جهان است و گرنه خود غربی‌ها هم می‌دانند که تروریست، صهیونیست‌ها هستند که برای کشتار مسلمانان، جوخه‌های اعدام ایجاد کرده‌اند و مردم بی‌گناه را به کشتن می‌دهند./س

برچسب ها: صهیونیزم ، لبنان ، وحشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.