اجلاس سران بهانه خوبی بود تا تهران هفته ای را بدون گدا تجربه کنداما...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران :
بلافاصله پس از برگزاری اجلاس مجددا گداها به سطح خیابان های پایتخت بازگشتند و روز از نو زوری از نو...
اجلاس سران بهانه ای بود برای پاکسازی پایتخت از زباله و نخاله و کثیفی حتی گدایان  و کودکان کار و خیابان هم در نبودند و برای اولین بار خیابان های پایتخت نفس می کشید خیابانهای خلوت تمیز و بدون مزاحم که شهروندان تهرانی از دیدن ان لذت برند.


اما با رفتن مهمانهای خارجی انگار اوضاع به حالت اول بازگشت به راستی دولت توان جمع آوری متکدیان برای همیشه را ندارد، چطور ممکن است ساماندهی متکدیان برای یک هفته دوام داشته باشد اما برای همیشه غیر ممکن باشد؟!

این امر فقط همکاری نهادهای دولتی را می طلبد هماهنطور که در زمان برگزاری اجلاس نیروی انتظامی متکدیان را جمع آوری کرد و بهزیستی، شهرداری و سایر نهادها این افراد را ساماندهی و به مدت یک هفته نگهداری کردند و همکاری خوبی با یکدیگر دا

شتند بهتر است این کار را برای همیشه دنبال کنند.

محمد علی عرفان منش مدیر کل امور اجتماعی استاندار تهران در خصوص پایتخت بدون گدا یک آرزو نیست، گفت: تهران بدون گدا دور از ذهن نیست همانطور که طی مدت زمان برگزاری اجلاس طرحی اجرا شد که وعده پایتخت بدون گدا را عملی کرد.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به آخرین آمار طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در ماه اخیر خاطر نشان کرد: بیش از 2 هزار و 800 نفر جمع آوری شده اند که یک پنجم آنها به صورت حرفه ای تکدی گری می کردند و مابقی افراد بی خانمان، کودکان کار و اتباع بیگانه بودند.
البته نباید سهم مردم را در پرورش گدا در پایتخت نادیده بگیریم اگر شهروندان نیازمند واقعی را شناسایی و به آنها کمک کنند می توانند آمار گدایان پایتخت را نیز کاهش دهند./ف
گزارش از زرچيني
برچسب ها: نفس ، تهران ، گدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار