مدیر عامل شركت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی كشور گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی در دو شهرستان آبادان و خرمشهر تأسیس می شود.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛  ' عبدالكریم رضوی ' افزود:بر اساس ماده دوازده قانون تشكیل وزارت جهادكشاورزی مصوب سال یك هزار و سیصد و هفتاد و نه مجلس شورای اسلامی صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی در استانها و در سطح كشور تأسیس گردید.

وی اضافه كرد:منابع تأمین سرمایه صندوق های توسعه بخش كشاورزی را حداكثر 49 درصد از منابع دولتی و مابقی را از سهم آورده اعضا ذكر نمود و تصریح كرد: در صندوق های مشابه دراین استان و سایر استان ها سهم دولت در سرمایه صندوق ها از سه محل از جمله محل فروش اموال مازاد ،اعتبارات ملی و اعتبارات استانی تأمین شده است كه خوشبختانه در استان خوزستان از هر سه منبع دولت مشاركت خوبی نشان داده است.

رضوی ضمن بیان این مطلب كه صندوق حمایت از بخش كشاورزی در استان خوزستان در سال 85 تأسیس شد خاطر نشان ساخت: باوجود تأخیر استان در تأسیس این صندوق ،از عملكرد بسیار خوبی برخوردار بوده و هم اكنون با 290 میلیارد ریال سرمایه ،در بین 48 صندوق ملی ،استانی و سایر صندوق ها رتبه نخست را در سطح كشور دارا می باشد.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی در شهرستان دزفول در سال گذشته افزود: امروز صندوق های حمایت از توسعه بخش كشاورزی در شهرستان های آبادان و خرمشهر راه اندازی می شود و در ماه آینده نیز صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی در شهرستان بهبهان كه مطالعات آن انجام شده است تأسیس می شود.

مدیر عامل شركت مادر تخصصی ،سرمایه ی اولیه صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی در شهرستان آبادان را 100میلیارد ریال و در شهرستان خرمشهر 30 میلیارد ریال عنوان كرد و تصریح كرد: با توجه به اینكه در تمامی استان ها صندوق تشكیل شده در حال حاضر برنامه توسعه صندوق كشور تأسیس صندوق های شهرستانی است كه امروز دو صندوق شهرستانی به مجموعه صندوق های شهرستانی استان اضافه می شود.

شایان ذكر است كه چند شهرستان دیگر استان خوزستان در نوبت تشكیل صندوق قرار دارند./س
برچسب ها: تاسیس ، صندوق ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.