رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: سند راهبردی مهارت و فناوری شامل 8 راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه است که در سال 91 نقشه راه سازمان فنی و حرفه ای کشور به شمار می رود.

 
کوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای نظام جامع مهارت و فناوری و سیاست های کلی اشتغال که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده اند و مواد 21 تا 80 و 194 برنامه پنجم توسعه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سندی را تحت عنوان سند راهبردی مهارت و فناوری طراحی کرده است.
وی افزود: سند راهبردی مهارت و فناوری شامل 8 راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه است که در سال 91 نقشه راه سازمان فنی و حرفه ای کشور به شمار می رود و در حال حاضر نیز در حال اجرا است.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: تمامی مدیران صف و ستاد در تمامی استان ها و تهران براساس این 250 برنامه فعالیت های اجرایی و برنامه زمانبندی خود را به پیش می برند.
در ادامه رحمان قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: این اقدام تمامی مراحل خود را طی کرد و هم اکنون در انتظار مصوبه شورای عالی کشور است.
وی افزود: شهرستان خرمشهر به جهت نزدیکی با منطقه ازاد اروند و همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند نقش مهمی را در آموزش های فنی و حرفه ای کشور ایفا کند.
قلاوند در ادامه تصریح کرد: به منظور راه اندازی مرکز آموزش عالی علمی-کاربردی در خرمشهر در کمیته و شورای گسترش علمی_کاربردی پیشنهاد راه اندازی این مرکز مصوب شده و امیدواریم در شورای عالی هم به تصویب برسد.
وی با اشاره به اینکه به زودی برای شهرستان خرمشهر مجوز راه اندازی مرکز غواصی جوش زیر آب و تعمیر کشتی ها؟؟؟‌در روی آب نیز راه اندازی شود تأکید کرد: شهرستان خرمشهر از استعدادهای بالقوه بسیاری در بخش فنی و حرفه ای برخوردار است و براساس طرح مصوب شده امیدواریم بتوانیم نیروی بالای سطح دیپلم را در مقطع کاردانی آموزش عالی مورد نیاز بازار کار آموزش دهیم./ف

برچسب ها: سند ، فنی ، حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار