فرزندان جامعه علاوه بر تغذیه های سالم روحی به تغذیه های سالم جسمی ما هم نیاز دارند و بازگشایی مدارس با هر دوی این تغذیه ها مرتبط است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران :
جامعه امروز ما به فرزندانی خود ساخته نیاز دارد نسلهایی که با ترکیب درست خانواده ها نسلهایی با تغذیه های جسمی و روحی سالم پرورش یافته باشند باز شدن مدرسه ها که خانه دوم این نسل است بهانه ای است تا تغذیه این نسل مورد بررسی قرار بگیرد.
طبق دیدگاه های برخی شهروندان تربیت خانواده و حساسیت های آنها نقش کلیدی در بداشتهایی فرزندان آنها دارد و با توجه به مشکلات موجود در جامعه امروز مثل گرانی و ترافیک اهمیت این نقش هرچه بیشتر مطرح می شود.
زمانی که پدر و مادر با هم مشکلی نداشته باشند فرزند هم استرسی برای رفتن به مدرسه ندارد ولی با توجه به قیمت های سرسام آور کالا استرس در خانواده ها هم زیاد شده و آمار طلاق بالا رفته است از طرفی فرزندان جامعه امروز خیلی زیرک و باهوش شده اند ولی این امر به همه خانواده ها تصمیم پیدا نمی کند.
طبق دیدگاه های شهروندان بی اشتهایی عصبی موجود در دانش آموزان امروز در همه رده های سنی وجود دارد و تبدیل به یک معظل بزرگ شده است به طوری که سعی شده نگاه ویژه ای در رابطه با مسائل مرتبط به آن مثل بازیهای کامپیوتری بوجود بیاید.
جعفریای جامعه شناس درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دو مسئله در ایجاد پیوندهای بین خانواده ها موثر هستند یکی دور یک سفره نشستن و دیگری سجاده این دو از فاکتورهای بسیار تعیین کننده در مباحث اصلی شخصیت، قوام، انسجام، اتحاد و پیوندهای اعضای خانواده است.
بای همچنین خاطرنشان کرد: یکی از عوامل بد اشتهایی که به طور طبیعی به دنبال آن کودکان سوء تغذیه پیدا می کنند و با تغذیه کودکان متناسب نیست بی اشتهایی عصبی است که به دنبال آن ذائقه غذایی کودکان در خانواده تنظیم نمی شود درحالی که باید خانواده برنامه ریزی غذایی را به دست بگیرند ولی امروزه با نهایت تأسف به واسطه عومال و عناصر مختلف از جمله تبلیغات و سهل الوصول بودن نوع غذا بی اشتهایی عصبی منجر به رویکرد جدیدی در امر تغذیه کودکان شده است مثلا فست فود جز برنامه های اصلی کودکان قرار گرفته است و برنامه هایی از بیرون به خانواده تحمیل می شوند همچنین شرایط زندگی و تبلیغات بیرونی شرایطی را فراهم کرده که نوع غذا را به خانواده تحمیل می کند.
نظرهای مردمی براین باور هستند که بدعتهای ناردست اجتماعی مثل فست فود و عوامل تربیتی و خانوادگی هردو به یک اندازه در ایجاد سوء تغذیه بچه ها موثر هستند ولی خانواده در این رابطه حرف اصلی را می زند.
تهاجم فرهنگی و بحث مانکن شدن به دنبال رواج استفاده از ماهواره در خانواده ها شکل گرفته است و موجب ایجاد سوء تغذیه در دانش آموزان شده است همچنین نبود فضای فرهنگی راحت طلبی مزید براین علت شده است.
در همین خصوص عسگریان یک روان شناس اجتماعی اظهار داشت: بحث تهاجم فرهنگی و مسئله مانکن شدن در بین دانش آموزان در بین دخترهای جامعه بحث ارزشی پیدا کرده و علیرغم آسیب شناسی های موجود رایج شده است و همچنین با توجه به اینکه دخترها از اثرپذیری بیشتری برخوردار هستند این اثرگذاری باعث می شود از سنین نوجوان به گونه ای افراطی به این قضیه گرایش پیدا کنند و راه کارهایی که منجر به سوء تغذیه می شود پیدا کنند ولی این بحث در مورد پسرها به گونه ای دیگر است و آنها از طرف دیگر قضیه یعنی مصرف دارو سقوط می کنند.
دیدگاه های ارائه شده از طرف شهروندان این گونه هستند که در این رابطه بدعت غذا پختن در مدارس بدعت درستی نیست و هیچ غذایی طعم دل انگیز غذای پخته شده در خانه را نمی دهد و این غذاها به هیچ وجه از نظر بهداشتی سالم نیستند.
بای پختن غذا در مدراس و تحویل آن به دانش آموزان را که یکی از این بدعت های اجتماعی است در رابطه با بهبود سوء تغذیه دانش آموزان موثر دانست و گفت: این بدعت با هیچ اصولی سازگار نیست و از طرفی نوعی سودجویی و کاسب کاری است که در سوء تغذیه دانش آموزان نقش دارد و خانواده نمی تواند فرزند خود را گرسنه به مدرسه بفرستد و انتظار داشته باشد که سیر از مدرسه برگردند.
نظر به این مطلب شرایط جامعه برشرایط تغذیه جسمی و روحی دانش آموزان تأثیر به سزایی دارد و خانواده در این رابطه نقش اساسی را دارا است و ریشه یابی این مسئله به تمام امور مربوط به کودکان ارتباط دارد./ف
برچسب ها: بازگشایی ، مدارس ، فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار