مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان‌‌وبلوچستان گفت: راه‌اندازی کمیته ترانزیت با هدف ایجاد تسهیلات لازم و هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه برای توسعه تجارت و کاهش مدت زمان تشریفات ترانزیت در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، علیرضا مجرد اظهار داشت: در پنج ماه امسال مقدار 242 هزار و 518 تن کالا توسط 12 هزار و 550 دستگاه از پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد در تناژ و 35 درصد در تعداد دستگاه افزایش داشته است.
وی افزود: در این مدت 25 هزار و 374 تن کالای صادراتی توسط 10 هزار و 675 دستگاه از پایانه میلک صادر شده که از رشد 57 درصدی در تناژ و 20 درصدی در تعداد دستگاه برخوردار بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان در مسیر و محور ارتباطات جهانی واقع شده است و از موقعیت استثنایی برای بهره‌وری از مواهب جغرافیایی طبیعی خود باید نهایت سود و بهره را ببرد.
مجرد تصریح کرد: موقعیت ممتاز استان به عنوان کوتاه‌ترین و مناسب‌ترین معبر و گذرگاه بین‌المللی برای ترددهای حمل و نقلی بین شرق و غرب آسیا و کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و پاکستان از وضعیت ویژه‌ای برخوردار است تا خود را به پیشرفته‌ترین دستاوردهای صنعت حمل و نقل در عرصه دریایی، ریلی و زمینی مجهز کند.
وی بیان داشت: با رونق حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان شاهد افزایش اشتغال، کاهش خروج ارز و کسب کارآمد ارزی برای کشور خواهیم بود./س
برچسب ها: کمیته ، ترانزیت ، دراستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.