هم اکنون در ابتدای راه کرسی های آزاد اندیشی و اسلامی کردن فضای دانشجویی قرار داریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ غلام رضا خواجه سروي، معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در پنجاه و یکمین گرد همایی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که در وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: وزارت علوم به عنوان ستاد علمی کشور متصدی چهار میلیون و چهار صد هزار نفر اند که هدف عمده از تشکیل معاونت فرهنگی پرداختن تخصصی به امور فرهنگی البته از نظر ساختاری شاید جدا باشد اما مسئولیت مشترک دارند.

وی افزود: نکاتی باید معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های کشور به آن توجه زیادی داشته باشند عبارتند از این است که بدانیم در حوزه فرهنگی در ابتدای راه قرار داریم، در حوزه کرسی های آزاد اندیشی و اسلامی کردن دانشگاه ها در ابتدای راه قرار داریم که در این خصوص در دانشگاه ها حتما باید شورای هماهنگی تشکیل شود که هر دو هفته یک بار کارها را هماهنگ کنند.

 خواجه سروی تصریح کرد: با توجه به قرار گیری امسال در بحث اقتصاد مقاومتی باید به دنبال کاهش هزینه ها برویم.

* پرهیز از تصدی گری در دانشگاه ها باید رعایت شود

خواجه سروی در ادامه گفت: فراگیر کردن پدیده امر ازدواج دانشجویی از جمله نکاتی است که هر دو معاون فرهنگی و دانشجویی باید به آن توجه کند.

وی به پرهیز از تصدی گری در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: ما می توانیم از توان اساتید و دانشجویان برای فعالیت ها در دانشگاه ها استفاده کنیم، روی کرد بعدی ما این است که هر ناگفته ای در دانشگاه ها نباشد.

وی خاطر نشان کرد: بررسی مسئولین فرهنگی به امور فرهنگی خوابگاه ها از جمله سیاست های دولت در برنامه پنجم است که باید به آن توجه شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار