کارشناس واحد بینایی سنجی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از لنزهای رنگی غیراستاندارد که از مکان های غیرمتعبر تهیه می شود به بینایی چشم آسیب های جدی وارد می کند.




محمدجواد خوش سیما در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اظهار کرد: استفاده از لنزهای طبی و غیررنگی و یا لنزهای رنگی به طور خودسرانه بدون مشاوره با چشم پزشک و افراد متخصص و نداشتن آموزش خطر جدی برای چشم به شمار می رود.

وی افزود: در صورتی که فردی دچار عفونت چشمی باشد و بدون تجویز پزشک از لنز رنگی استفاده کند، این امر سبب نابینا شدن او در کمتر از 24 ساعت می شود.

خوش سیما تصریح کرد: لنزهای رنگی از لحاظ جنس کاملا مشابه لنزهای طبی هستند و حتی کارخانه های سازنده شناخته شده لنزهای طبی در دنیا لنزهای رنگی را نیز تولید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: دو نوع لنز رنگی در بازار موجود است نوعی از این لنزها در ظروف شیشه ای نگهداری می شوند که طولانی مدت بوده و قیمت بالاتری نسبت به نوع دوم دارند اما یک سری لنزها که در بوتیک به فروش می رسند و به اسم لنز مدت دار معروفند در ظروف آلومینیومی به نام پلیستر هستند فقط مشتری یک هفته مجاز به استفاده از این لنز می باشد.

کارشناس واحد بینایی سنجی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: استفاد ها از لنزها سبب ایجاد بیماری التهاب و عفونت چشم، خشکی قرنیه، افزایش حساسیت به نور، پیدایش رگ های خونی مرئی در صلبیه و نرسیدن اکسیژن به قرنیه می شود.

وی تصریح کرد: فروشندگان برای سود بیشتر این نوع لنزها را به مشتریان توصیه می کنند اما هیچ گاه به مصرف کننده در ارتباط با مدت زمان مصرف آن هشدار نمی دهند. /س

 

برچسب ها: لنز ، خطرات ، بینایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.