دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نبود برنامه‌ریزی صحیح از علت‌های گرانی لوازم‌التحریر در آستانه بازگشایی مدارس است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان،گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه نظارت‌ها و مدیریت‌ها بر بازار لوازم‌التحریر به گونه‌ای نیست که بتوانداز افزایش قیمت صعودی این کالاها جلوگیری کند.

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از گرانی حاکم بر بازار لوازم‌التحریر تصریح کرد: اگر پدری برای خرید لوازم‌التحریر مورد نیاز فرزندانش شرمنده آنها باشد، بسیار تاسف‌برانگیز بوده و این کم کاری مسئولان را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: لوازم‌التحریر از جمله کالاهای اولیه و ضروری برای دانش‌آموزان است و ازآنجا که بخش عظیمی از لوازم‌التحریر موردنیاز جامعه از طریق واردات تامین می‌شود، هر ساله شاهد گرانی این کالاها هستیم.

نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نبود برنامه‌ریزی صحیح از علت‌های گرانی لوازم‌التحریر در آستانه بازگشایی مدارس است، تصریح کرد: متاسفانه نظارت‌ها و مدیریت‌ها بر بازار لوازم‌التحریر به گونه‌ای نیست که بتوانداز افزایش قیمت صعودی این کالاها جلوگیری کند.

جعفری قاطعیت منطقی در برخورد با متخلفان را در تنظیم بازار لوازم‌التحریر موثر دانست و افزود: متاسفانه در بسیاری از اوقات نظارت‌ها بر بازار لوازم التحریر مستمر نیست و همین موضوع موجب سوءاستفادهفرصت‌طلبانی می‌شود کهتنها به سود خود فکرمی‌کند.

این نماینده مجلس نهم یادآور شد: اگر شهروندان در قبال گران‌فروشی‌هااحساس مسئولیت کرده و موارد تخلف را به مسئولان ذیربط گزارش دهند زنجیره‌ای از نظارت همگانی شکل می‌گیرد که موجب برچیده شدن بساط گران‌فروشی می‌شود.

جعفری باتاکید بر ضرورت اصلاحفرهنگ مدیریت مصرف لوازم‌التحریر،گفت: این موضوع را باید به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم که استفاده بی‌جا و اسراف در لوازم‌التحریر به هیچ وجه جایزنیست تا مصرفلوازم‌التحریر از یک تعادل برخوردار شود.

دبیر دومکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تولید ملی لوازم‌التحریر راشیوه‌ای برای جلوگیری ازافزایش قیمت این کالاها دانست و گفت: اگر بخش خصوصی به صورت جدی وارد عرصه تولید لوازم‌التحریر شود و میزان واردات کاهش یابد، شاهد نرخ‌های منطقی در بازاراین کالاهاخواهیم بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.