شهردار منطقه یک گفت: حریم رودخانه ها و رود دره ها در منطقه یک تا پایان امسال تملک می شود و از چنگال فرصت طلبان در امان می ماند.

مجتبی یزدانی درگفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: با توافقات صورت گرفته شهرداری با مردم محلات ولنجک، دارآباد، درکه و بخشی از سوهانک در حریم رودخانه وجود دارد و اگر مالکیتی در این مناطق باشد تا پایان سال تملک آنها صورت می گیرد.
وی بیان کرد: از اوایل فروردین ماه سال جاری پروانه خلاف طرح تفضیلی در شهرداری منطقه یک صادر نشده است و همه پروانه ها براساس طرح تفضیلی است و به همین خاطر شهرداری باغهای خسروشاهی، ملک شماره 1 و 2، وزیری، بوستان گلابرده و باغ امیرسلیمانی را بااعتبار 120 میلیارد تومان برآنها، شهروندان خریداری کرده است.
یزدانی تصریح کرد: تعداد پروانه ها نسبت به زمان مشابه درسال گذشته 5/2 برابر شده است و افرادی که مراجعه می کنند تقاضایی ندارند و با توجه به طرح تفضیلی که در دسترس همه مردم است با همان سند تنظیم می کنند و یک مقدار سخت گیری در دادن پروانه برابر طرح تفضیلی وجود دارد به همین دلیل خلاف صورتنمی گیرد.
وی گفت: اگر خلافی در دادن پروانه ها وجود داشته باشد، کمیسیون ماده 7 تفضیلی خوانایی نداشته باشد از قبل صادر شود با مردم تفاهم می شود و در کاربریهای عمومی پول آنها پرداخت می شود.
یزدانی افزود: بوستان جنگلی و فرامنطقه ای گلابرده که به باغ وزیری، بوستان آونگ و بوستان ملک وصل است و چند روددره و پارک و باغ را به هم وصل می کند با فضای 30 و 35 هکتاری امکانات خوبی را ایجاد کرده، ضمن این که مجموعه ورزشی تفریحی سورتمه که 3 میلیارد و 500 تومان ارزش آن است در این بوستان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در مجموعه حدود هزینه 10 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پارک صورت گرفته و این موضوع غیر از هزینه تملک های منطقه است و تلاش براین است که تاپایان مهرماه این بوستان میزبان شهروندان پایتخت شود./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار